Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hittade min lilla isistös igår med högra ögat igensvullet...:crazy: Tog tempen innan jag skulle ringa jourhavande...
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: Marlan
·
Hästvård Strålarna på min häst har tagit lite stryk av vädret som varit, och är väldigt fuktig och svampig nu. Hur behandlar man det här på bästa...
Svar
1
· Visningar
876
Senast: Rude
·
Hästvård Men inga andra symptom.... Min ponny verkade hängig igår, och när jag tempade henne hade hon 40,3. En timma senare (när veterinären kom)...
Svar
9
· Visningar
1 208
Senast: Degree
·
Hästvård Båda flickorna knaprar butta just nu, morgon och kväll. Eller rättare sagt K äter butta morgon och kväll, fullblodsdonnan har inte ro...
2
Svar
22
· Visningar
4 468
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har planer på att visa Elvira på 3-årstest i vår, om allt går som det ska. Jag har dock en del frisyrfunderingar, då jag vägrar...
Svar
19
· Visningar
1 423
Senast: _Smulan_
·
M
Hästvård Hej!!! Har upptäckt att folk ser olika på vad promenad ridning innebär och nu undrar jag vad ni anser?!! Är det endast skritt ? alla...
2
Svar
29
· Visningar
2 895
Senast: PernillaLindh
·
Hästvård Hästen har nu fått fång och blivit behandlad med finadyne en vända och nu metacam i 14 dagar, sista idag. Pulsen har försvunnit och...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 912
Senast: maxad
·
Hästvård Japp så är det vem bryr sig? inte de som har makten att förbjuda och bestämmer inom EU, och ledare fö olika länder.. Länken...
2
Svar
20
· Visningar
1 669
Senast: Fannih
·
Hästvård hej! flyttade min häst i måndags. ganska stort. många hästar är nog ute och åker ganska mycket. men nu tror dom att det är minst en häst...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Iso
·
A
Foder & Strö Hippo Alfa innehåller ju mkt protein coh hon som äger stallet där jag står sa att om jag märke att min häst blev tjock så skulel jag...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: attsy
·
A
Foder & Strö När man kolalr på foderanalyser så står det jämt råfett, va är det o va är det bra för?
Svar
3
· Visningar
5 814
Senast: attsy
·
Hästvård Jag tror egentligen inte att det är något fel på min häst, men jag är ändå orolig över hennes beteende när jag rider henne. Fick hem...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: Korven
·
Hästvård Hur får man till en snygg stubbad man?
Svar
2
· Visningar
714
M
Hästvård Hejsan! Jag skeppade over min 14 ariga islandsvaclack Myrkur till England for tva manader sen. Han fick en fangkanning efter ett par...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: Russin8
·
N
Hästvård pålle har en lös sko i bak. hovis har inte tid förens på torsdag (då vi redan bokat tid för skoning) å jag har ingen lust att ta ut en...
Svar
12
· Visningar
3 530
Senast: Naggur
·
S
Hästvård Sorry om tråden ligger fel, men då kanske en moderator vill flytta på den:smirk: Joo, det är ju ganska bra att hålla koll på vikten...
2
Svar
23
· Visningar
4 164
Senast: Sparf
·
D
Hästvård Vad finns det för knep för att få en häst att stå still i stallgången? Min pålle har alltid haft problem att stå uppbunden, men det har...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: blohme
·
B
Hästvård Hej http://www.trolska-ronja.com/filer/bilder-mogel.htm Kolla den länken. Hur skulle ni resonera vad gäller uppsägningstid...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: blohme
·
Hästvård Om man vill se om hästen har bandmask vad är den bästa metoden? Är det träckprov eller blodprov? Vill även kolla förekomsten av andra...
Svar
3
· Visningar
633
Senast: Madick
·
Hästvård när hösten kommer kommer muggen.... tänkte höra om det fins några med tips gär? provar olika saker varje höst.. men inget tycks...
Svar
16
· Visningar
1 791
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025