Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ... om Fibergi Elit? För- och nackdelar tack :) De flesta "ridhästmänniskorna" :D verkar ju hata det och tycker att det bara är melass...
Svar
10
· Visningar
1 155
Senast: nilla_82
·
H
Foder & Strö Vad får era 06.or för foder och mängd? Vad går de på för höanalys? Om de finns analys. Varför just de fodret de går på? Vilken mängd...
2
Svar
24
· Visningar
1 541
Senast: Jaba
·
B
Hästvård Finns det något värde i att ge paraffinolja i förebyggande syfte? Vi börjar ge loppfrö allmänt i stallet nu efter att flera hästar har...
Svar
15
· Visningar
2 289
Senast: Flash
·
W
Foder & Strö Vårat höenselage blev för torrt, är det nu faligt att ge när det inte har blivit någon enseliering när vi plasta balen. Hästarna äter...
Svar
10
· Visningar
1 696
Senast: MadickenII
·
M
Hästvård Hej!! Jag undrar kort o gott vad en idkoll gjort av vet kan tänkas kosta? Ska göra på mitt varmblod, så är bara lite nyfiken!! :bow...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Ulrika C
·
Hästvård Hello u all:) Min häst har just nu 2-broddhåls-skor, då hovslagaren påstår att det inte går att få tag på skor med 4 broddhål i...
2
Svar
22
· Visningar
2 037
Senast: lillsyrran
·
E
Hästvård Min hingt blev kastrerad idag vid 12,30. Jag var nyss ute och kolla till honom, han blöder fortfarande, det är inte så att det rinner...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: tabac
·
Hästvård Denna artikel tycker jag säger en hel del om att alla oavsett var man bor skall ha tillgång till denna unika möjlighet att umgås med...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 364
Senast: malols
·
Hästvård Alltid är det ngt fel med hästarna! :( Upptäckte idag att allt inte stod rätt till i munnen på mitt sto. Hon har nog haft det ett tag...
Svar
13
· Visningar
1 649
Senast: Tussilago
·
T
Foder & Strö Jag får hem en ny häst snart som är van vid fri tillgång av grovfoder(hösilage) i lösdrift. Jag kan inte erbjuda varken fri tillgång...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: Thora
·
T
Hästvård :confused: :confused: :confused: Nu har distriktsveterinären varit här...... igen kl 22.30-00.30! Min häst står för sjuttioelfte...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: tello
·
B
Foder & Strö nån som vet? :confused: sitter och skriver att litet arbete och har inte dessa två siffror i min mineralbok :(
Svar
5
· Visningar
1 505
Senast: BeastieBabe
·
Z
Hästvård Hej! Fodrade hästarna idag som vanligt när jag plötsligt ser hur ett av de där vita plastnäten som man har runt vissa hö(silage)balar...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: Zab
·
Y
Hästvård Jag är intresserad av att få fakta från kunniga människor på detta forum. Det det gäller är huruvid hö kan orsaka fång eller ej. När vår...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Vi är ute efter ett foder med mycket protein, därför funderar vi på om någon provat mustang, eller fibergi musli??? Vi behöver att...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: kamomillo
·
Hästvård Elvira har ju varit lite, lite lös i magen hela hösten. Inte så att det rinner ur henne hela tiden, bollarna är fasta och ser...
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: russan 14
·
L
Hästvård Min lilla hingst har börjat med en "ovana" om det nu är en ovana man ska oroa sig för eller inte. om han får godis i form av foder...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Boj
·
Hästvård Måste klippa min häst då han har björnpäls och blir väldigt svettig när jag rider. Tänkte göra det idag men upptäckte att han var...
Svar
6
· Visningar
1 061
Hästvård Ni som har tagit bort/triangelmärkt era hästar pga pålagringar, har ni fått ut livförsäkringen då? Eller räknas pålagring som...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: jenny82
·
M
Hästvård Är det nån som har erfarenhet av detta? Har en shettis på prov som visade sig vara tåvid (fransysk) fram, och har nån skum slitning på...
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025