Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hjälp!! En av hästarna i det stall där min polle står har ev drabbats av " okänd nervsjukdom hos häst" Ingen vet nåt än, de ska tas...
Svar
12
· Visningar
1 568
C
Foder & Strö Jag har en soja säck hemma köpt från Granngården. men hur skall jag kunna räkna med i foderstaten när allt står i %. Hur skall jag...
Svar
6
· Visningar
717
B
Hästvård Det är så här att min hovslagare rekommenderade mig att använda boots bak till min kuse. Och jag har köpt in detta nu, men min fråga är...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: blohme
·
G
Hästvård Jag är lite nyfiken på vad, ni som bor i rovdjurstäta områden , har för typ av stängsel.. Själv har jag 150 cm högt staket med 7 st...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Freyr
·
C
Hästvård Hej! Jag har ett sto som är 15 år. Denna vinter har hon fått väldigt raggig vinterpäls, den är lång på halsen och under magen. Hon har...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: sassiball
·
C
Hästvård Hej! Jag har ett jätte mystiskt problem. Jag har ett 15-årigt halvblod som i söndags, när vi hade provat att släppa ihop honom och en...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: Coconut
·
Hästvård Vet inte om detta hamna i rätt forum, men jag och en i stallet har delade meningar om en sak och jag söker nu hjälp här. Jag har fått...
Svar
3
· Visningar
2 529
Senast: Lejonelle
·
S
Hästvård En kompis häst har de senaste två veckorna fått ett förändrat beteende - går in i dörrar, är nervös vid hantering mm (supercool annars)...
Svar
1
· Visningar
681
N
Hästvård Jag vet att det finns speciellt mjällschampoo för hundar, men finns det även för hästar? Man får väl inte tvätta med...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: naad
·
Q
Hästvård Moderator: Hade ingen aning om var jag skulle placera denna, flytta gärna om du hittar en bättre plats! Nu efter jul har jag börjat...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Qwerty hopp
·
Hästvård Eller skulle du det? Det började med att min häst var oren i vissa steg med höger framben i både skritt och trav (inte i varje steg...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Lavinia
·
Hästvård Har ni låtit hovslagaren fixa hovbölder eller låter ni veterinärkliniker fixa det?
Svar
11
· Visningar
1 115
Senast: Chima
·
F
Foder & Strö Har läst och förfasat mig om hö som blivit dåligt under förvaringen.....mitt första år då jag måste ha koll själv utan min gamla...
Svar
7
· Visningar
1 035
Senast: fnorr
·
L
Foder & Strö Undrar hur länge man ska lägga vetekli i blöt?
Svar
3
· Visningar
983
F
Foder & Strö Måste blotta min okunnighet, varför anses Hippo Alfa och Krafft Groov vara kraftfoder medan Luzern anses vara grovfoder, då alla tre har...
2
Svar
27
· Visningar
2 815
Senast: minternet
·
H
Foder & Strö allt detta med hur länge betfor ska ligga blöt förvånar mig. jag skulle visseligen [B]aldrig [B]ha betfor i blöt i mer än 12 timmar...
2
Svar
25
· Visningar
2 651
Senast: Ceta
·
Hästvård Har ett fullblod som är 5år i år och som har en konstig "Utgjutning" under magen precis där sadelgjorden ska vara.. Jag märkte den...
Svar
7
· Visningar
2 520
E
Foder & Strö Pratade med en "hästmänniska" idag som påstod att KRAFT var dåligt för hovarna, att hovslagaren kunde se om dom fick KRAFT. Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 004
Senast: mahlmt
·
B
Hästvård Är det någon som haft det på sin häst och isåfall hur lång var läketiden och hur lång tid tog det att rida igång hästen? Hur länge får...
Svar
4
· Visningar
2 047
Senast: ghost
·
Hästvård Mitt sto har varit lite oren fram i vissa steg några dagar. Eftersom det bara var i vissa steg trodde jag det var för att hon nyss...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: CallMeAce
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka