Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö En tjej som min sambo jobbar med har två hästar. Hon e en person som gärna överdriver. Min sambo sa att vi var glada över att ha fått...
Svar
4
· Visningar
1 152
Senast: ameo
·
G
Hästvård Min häst har fått sånna på ryggen precis där sadeln ligger , (jag tror iaf att det är de, det är små bubblor..) Han har fått stå i ca 2...
Svar
2
· Visningar
2 444
Senast: GallantBrook
·
R
Hästvård Är 37,8 feber på en häst? Jag vet att alla har individuell temperaturer men finns det någon"gräns" för vad som kan klassas som feber hos...
Svar
5
· Visningar
2 017
Senast: reykurboy
·
G
Foder & Strö En bekant till min mamma har sagt att hennes hästar inte får någon kraft alls bara hö fastän dom rids, är det verkligen bra?:confused...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: milly
·
Hästvård Hur ser era upplägg på avmaskning ut?
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: Madick
·
Foder & Strö Ja, en del frågor följer... Jag kommer för första gången få vara del av ensileringen från sådd till bal, och har några frågor som jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 548
Senast: Strajder
·
Hästvård Hejsan. I söndags fastnade min häst konstigt nog med höger framben i vattenhinken :confused: Jag själv var inte där men folk har...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Emmie89
·
X
Hästvård En ny häst i stallet visar tecken på förkylningsliknande symptom. Snor i näsborrarna, varigt öga och torra hostningar. Hästen har bara...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: xbella
·
L
Foder & Strö håller på medny foderstat då pållen börjat arbeta på riktigt. gör den i hippocampus. jag får hela tiden hög kalcium och fosforhalt, men...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: Antiqua
·
Hästvård Kan det verkligen existera. På ett annat forum var det någon som påstod att en veterinär sagt detta. I mina öron låter det...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 797
Senast: Totti
·
Hästvård Det är väl ganska ovanligt? Men hur påverkar det hästen? Min lille pojk har ju skadat sig som jag skrev i en annan tråd...
2
Svar
22
· Visningar
2 505
Senast: HannaZ
·
W
Foder & Strö Vad skulle ni ha lagt på i första hand som tillskott? Lusern eller kanske proteinpellets??? Ponnyn går på oanalyserat höenselage...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: milly
·
Hästvård http://equineprotectionnetwork.com/slaughter/starve.htm fy fan klicka runt på sidan, läs om de trevliga transporterna å alla...
2
Svar
20
· Visningar
2 403
Senast: Fannih
·
Hästvård eller det är ju utskotten i manken som kan brytas. Är det någon här som har erfarenheter av något sådant?
2
Svar
24
· Visningar
7 245
Senast: Camilla_H
·
Foder & Strö Min valack är väldigt svullen i skapet har haft vet. ute som trodde det var en alergisk reaktion på något. Ger 0,3 kg Kraft Protein...
Svar
10
· Visningar
1 644
Senast: BeastieBabe
·
B
Hästvård När min häst är brunstig så kissar hon ner bakbenen jätte mkt. jag var och tvättade henne en gång men nästa dag är de lika dant iaf...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Messy
·
Hästvård En av shettisarna i vårat stall gick väldigt konstigt igår när de togs in och kunde knappt stå upp (har jag fått berättat för mig av...
Svar
12
· Visningar
1 239
Senast: Ulrika C
·
S
Hästvård hejsan nu behöver jag er värkligen era råd och tips. min häst vaccinerades i fredags förra veckan och i söndags började han få stora...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: mylan
·
Foder & Strö Tänk er en stor hög med staplade höbalar. Ungefär en kvadratisk kub. Alla höbalar som ligger längs kanterna blir dammiga, men ej de som...
Svar
11
· Visningar
1 305
Senast: Pooh
·
F
Hästvård Ska snart kastrera min 2 åring. Veterinären kommer att komma ut till mig. Hur brukar det gå till och vad kan jag förbereda i förväg? Hur...
Svar
17
· Visningar
1 439
Senast: linafina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18