Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Eller är jag helt ute och cyklar? Hästen är avmaskad, hon har dock sett ut som hon gör nu ända sedan jag fick henne. Dessutom har hon...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 363
Senast: Riley
·
Hästvård Nu vill jag veta allt:*Hur fick ni reda på hur hästen hade hovledsonflammation? * Stämde diagnosen veterinären ställde, hur fick ni dem...
Svar
2
· Visningar
2 142
Senast: coari
·
F
Foder & Strö Vi har alltid köpt "Mineral plus" från Hippofoder i en hästsportsbutik och det är jätte bra för min kräsna pålle :p ... Idag skulle vi...
Svar
11
· Visningar
1 168
Senast: supergladis
·
I
Hästvård Hej ! Ska grund vaccinera min travare snart eftersom dem skiter i det på travet + att jag ska tävla lokalt.. Iaf.. Hur mkt kostar dt...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: trazel
·
Hästvård Så här ser hon ut och jag tror tom hon har tappat lite till Bakgrund. fölade i juni tappade allt hull när fölis var tre månader trots...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 116
Hästvård Denna vintern har varit hopplös. För blött ensilage som gjort att flera av mina hästar varit lösa i magen, nu har jag äntligen fått...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: HannaPP
·
A
Foder & Strö Om man vet värdena är på hö't, och på kraften. hur ska man då veta att det "passar" ihop med varann? Hur mkt av varje ämne ska hästen...
Svar
4
· Visningar
678
Senast: BeastieBabe
·
B
Foder & Strö Denna vinter har varit fruktansvärd! Allt hö bara möglar, dammar och är helt ludna. Man vet inte vad man ska ge hästen, möglet gör ju...
Svar
6
· Visningar
803
Senast: Korven
·
E
Hästvård Finns det något vet. kan göra när hästen lyckas bryta en framtand och när det är fråga om mjölktänder?? :cool: Någon som har...
Svar
6
· Visningar
2 309
Senast: charmant
·
R
Foder & Strö Ja hon har som sagt proteinbrist min pålla. Skippa analysen. Det ända jag vill veta är vad för slags foder som har funkat rätt så...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 867
Senast: RealRelation
·
G
Foder & Strö Funderar på att ge min halvblod valack lite musli för att komplettera nu när hans ska upp i riktigt kondis. Alla musli jag har läst på...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: PÄMMI
·
C
Hästvård Okej, nu är den underbara muggen här och jag vill veta lite vilken blåspray ni använder och vilka som faktiskt fungerar. Jag har bara...
Svar
5
· Visningar
1 657
Senast: Unica
·
Ä
Foder & Strö Hej på er. Skulle verkligen behöva lite hjälp. Jag har en 15-årig b-ponny som har oerhört lätt för att få fång. Nu hör det till saken...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: milly
·
J
Foder & Strö Jag står i ett stall/gård med mina två hästar. En shettis 6 år och en kallblodstravare snart 5 år. De går på sågott som fri tillgång på...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Jiri
·
Foder & Strö Äntligen har jag fått tag i åtminstone lite mer hö, det rör sig väll egentligen inte om mer en kanske ca 300 kg som bonden kunde lova...
Svar
3
· Visningar
842
M
Foder & Strö Har hört att korn egentligen inte ger någon riktig energi till hästen utan mest får den att lägga på hullet. Är detta sant??:confused:
Svar
12
· Visningar
1 389
Senast: vanilj87
·
H
Foder & Strö om ni ger extra salt till era hästar ger ni då vanligt "matsalt"? med eller utan jod?
Svar
7
· Visningar
814
Senast: Harmonica
·
Foder & Strö På ett annat forum på webben har jag sprungit på följande uttalande om betfor: På samma ställe skrivs även Jag förutsätter att...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 381
Senast: Tabitha
·
P
Hästvård Jag har alltid haft den inställningen att hästen ska leva så naturligt som möjligt, eftersom min arab nästan aldrig blir svettig går hon...
2
Svar
31
· Visningar
2 281
Senast: Alazan
·
B
Hästvård Någon som vet??? Finns det någon speciell hästmarknad? Är ev. påväg att köpa en ponny import från Holland, hon kommer via en...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Silly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka