Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Dessa förändring har skett: 1. För två månader bytte ponnyn stall (ett annat stall på gården). 2. Bytte till annat spån i boxen för...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: mapa
·
T
Foder & Strö Höet har möglat ihop så vi har varit tvungna att köpa hösilage i småbal, 35-40 kg, mycket praktiskt när det bara är tre hästar som ska...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: pantern
·
L
Hästvård Jag har kollar runt lite bland forumen här men inte hittat något svar på min fråga. Jag har alltid fått höra att man ska försöka få...
2
Svar
29
· Visningar
3 128
Senast: zillax89
·
N
Hästvård ssom jag skrev tidigare angående hovsprickorna som plötsligt dykt upp på min polle... nu har jag kännt att hon är lite varmare på...
Svar
4
· Visningar
605
Senast: Nora_
·
Z
Hästvård Hej. Vet inte om den här tråden hamnar rätt men välkomna att flytta på den om den passar bättre in någon annanstans! Hur lindar man...
Svar
9
· Visningar
1 922
Senast: borienburk
·
P
Hästvård Gallor, svullnader orsakade av olika slag. Vad är det som är farligt med själva svullnaden? 1) Är det för att det tyder på att ngt...
Svar
1
· Visningar
2 416
Senast: borienburk
·
Foder & Strö Har just gått över från lusern till Hippo Alfa och när hon fick lusern så fick hon också ett rågat mått Tokosel en gåg i veckan. Men...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: Antiqua
·
Hästvård Vill börja med att detta är en hypotetisk fråga! Om ni hade en häst som har fått en skada/medfödd defekt som gör att den har en viss...
Svar
9
· Visningar
837
Senast: Lavinia
·
L
Hästvård Fick nyligen hem en lite äldre fölmärr (13 år). Det visade sig att hennes hovar inte var i något vidare skick och hon har nästan så...
Svar
3
· Visningar
4 042
Senast: coari
·
L
Hästvård Jag har ett sto som har varit lös i magen nu ett tag, dock inte så mycket så det rinner på henne, utan man ser i boxen att det är löst...
Svar
18
· Visningar
1 882
Senast: Cessan
·
G
Foder & Strö folk håller på och räknar och så för att få reda på vad deras häst ska ha för mat, coh det tycker jag verkar vettigt, för det är ju...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: milly
·
L
Hästvård nu har jag hört olika! när jag var yngre och vaccinerade mina hästar så sa veterinären att hästen bör vila i 2 dagar efter en...
Svar
7
· Visningar
1 851
Senast: lundborg
·
Hästvård :confused: Måste dem vara varma i hoven och ha puls för att de ska vara en hovböld??
Svar
3
· Visningar
812
Senast: Halifaxen
·
D
Hästvård Hej! Min ponny som är uthyrd på helfoder har tydligen hosta, denna hosta har hållit på i minst i 1 vecka... Ingen feber, men hostar...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: mysko
·
K
Foder & Strö Knasig rubrik kanske :) för givetvis lägger man det i matkrubban hi hi. Men vad jag undrar är: Kan jag ge det utan t ex betfor...
Svar
11
· Visningar
1 211
Senast: Mynta2
·
R
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga tråden men, kan hästar ha huvudvärk? Min häst betedde sig märkligt idag, hon har aldrig gjort så förr. Hela...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: åke
·
P
Hästvård Läste dagens Jönköping Post som hade ett repotage om Angelie v Essen och hon tvättade sina hästar med diskmedel och sa att det var det...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 460
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst har ringorm o måste schamponeras. Har ingen spolspilta och ingen slang med varmvatten i. Blir väl att fylla hinkar i jummet...
Svar
10
· Visningar
1 241
Senast: Tussilago
·
Hästvård Såg att det inte var en enda vattendroppe i någon av hagarna när ja va i stallet pållen står i! Eftersom ja inte bor där förutom vissa...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 365
Senast: Djurjouren
·
Hästvård Upptäcke igår ett "sår" på min häst. Det sitter på baken, intill virveln på höger sida om den. Det är endast ytligt och litet, bara...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka