Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag stod och öppnade plasten på en hösilagebal nu i kväll. Använde en tunn syl att sprätta med och slant till såklart. Jag nuddade balen...
Svar
14
· Visningar
1 334
Senast: NovaAngel
·
K
Foder & Strö JAg vet att en del slänger ut sin julgran till hästarna i hagen när julen är över, för att hästarna ska få något att förströ sig med...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Kan man göra det? Alltså när silon är lagd och ska öppnas och börjas ta ifrån. Jag har varit med och lagt plansilo med då tog dom prov...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: Mynta2
·
B
Hästvård Jag har ett shettissto som fick ganska lindrig fång i somras. Finns det något man kan göra för att förebygga det. Kan man ge nåt foder...
Svar
5
· Visningar
2 637
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Hej.. Jag har hört att sojaflingor ska vara riktigt bra för hästar som har svårt med hullet, på hästar som går upp och ner samt har...
Svar
15
· Visningar
1 854
Senast: Lavinia
·
M
Foder & Strö Hej! Jag vill ge linfrö till min häst men jag undrar då om det är såhär det går till: 1. Jag häller upp 2 dl hela linfrön i en burk...
2
Svar
29
· Visningar
3 238
Senast: WiMa
·
Foder & Strö Var på besök i ett i mitt tycke oseriöst stall häromdagen. Jag la märke till att höet var mögligt och påpekade detta. Jag fick till...
2
Svar
23
· Visningar
2 507
Senast: Mirraya
·
F
Hästvård ja, som sagt så behöver vi lite hjälp angående klippning av vinterpälsen på ett 20-årigt kallblod som vi just fått. Hon har EXTREMT...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: matjo537
·
Foder & Strö Min häst har fått en knöl och lite mindre "prickar" lite övarallt som Veterinären tror har att göra med fodret och magen. Just nu har...
Svar
5
· Visningar
1 656
Senast: Daisy
·
Foder & Strö Mitt sto är i ganska lagom hull (man känner revbenen lätt osv) och god muskulatur för det lilla arbete hon utför (promenadridning...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Mirraya
·
E
Hästvård Skäms för min oförmåga!!! Kände i höstas att en av hästarna inte var ok, hon kändes inte ren. Är rätt kass som ryttare och har inte...
2
Svar
22
· Visningar
2 272
Senast: faximil
·
T
Foder & Strö vet inte om det redan finns en sån här tråd, eftersom jag inte hänger mycket i formen, men i alla fall. Hur länge kan betfor ligga i...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Tebazz
·
I
Foder & Strö Hur länge kan man som längst ha betforen uppblött i hinken innan man ger? Alltså finns det nån maxtid...:confused: Som nu ligger...
Svar
19
· Visningar
2 719
Senast: Tebazz
·
Hästvård Elvira har kliat sig i svansroten till och från hela hösten, men nu ser det verkligen illa ut...:( För ett tag sedan såg jag att hon...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: pinky
·
Hästvård Hur kommer parasittrycket att bli? Ska man göra ett nytt träckprov tidigare i år? Madick:angel: -*ropar*
Svar
6
· Visningar
843
Senast: Stallkatten
·
L
Foder & Strö Någon som har låg kvot på sitt hö MJ/Smb RP Har köpt in en leverans för 2 veckor sedan som ska räcka till sommaren. såg ju så himla...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Kicki_J
·
E
Hästvård en av våra hästar i stallet biter sönder täckena på de andra hästarna, någon som har något tips på vad man gör åt det............tacksam...
Svar
13
· Visningar
1 739
Senast: Denver
·
M
Foder & Strö Vad ska det vara för värden på hösilage? Vad är idealet? Vad har ni för värden? /Shi-shi
Svar
5
· Visningar
830
M
Hästvård Om en häst visar lätt hälta/oren gång som försvinner när hästen blir uppvärmd, kan det bero på något annat än "muskelär" hälta då...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: AleXandra
·
Y
Hästvård Har just varit i kontakt med en häst som jag har lite funderingar kring.:rofl: Ryttaren rider hästen varje dag, normal motion...
Svar
9
· Visningar
1 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka