Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad är skillnaden mellan de båda? Och vad blir effekten/åverkan på hästen av respektive?
Svar
1
· Visningar
718
Senast: pinky
·
Hästvård Hur löser ni det? Har tre ben av fyra med sår på just nu. Alla håller påatt läka ut men det har varit ett vansinnigt micklande för...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: NovaAngel
·
G
Hästvård hejsan! nån här som har/haft en häst som blivit mycket halt plötsligt!? vet ni varför det blev så? det hände nämligen. vet...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Tindra111
·
S
Foder & Strö Hur noggranna är ni med era utfodringstider? Tycker ni också att det är livsviktigt att alla hästar äter samtidigt? Där jag har mina...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: woffihaa
·
Hästvård Samma mängd, billigare vid ett senare utskrivningstillfälle. Det skiljer ca 1 månad på tillfällena. Olika Apotek, det dyrare...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: HelenaHandberg
·
H
Hästvård Visst är det möjligt även för hästar att bli deprimerade? Någon som har någon erfarenhet?
Svar
8
· Visningar
887
Senast: lady_vip
·
M
Hästvård vad har ni för rutiner i stallet när det gäller utsläpp och intag och fodringar... när ger ni era hästar mat osv...skriv gärna tider osv...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 863
Senast: elkan
·
E
Hästvård Hur använder man det egentligen? Löser man upp pulvret i vatten, hur mycket per liter vatten i så fall? Nån som har en förpackning hemma...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Mustang
·
Hästvård Jag har en liten undran och hoppas att det är någon som kan hjälpa. Det gäller krubbitning. :( Kan en häst börja krubbita enbart...
Svar
12
· Visningar
1 379
Foder & Strö Lägger in en tråd om hösilage nu oxå, haha :P Men, jag tala just med en kompis om hösilage, hur länge den står öppen utan att börja...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Molin
·
S
Foder & Strö Någon som använder sig av det tillskottet? Märker ni några resultat? :bump:
Svar
2
· Visningar
1 672
Senast: Maxmax
·
Hästvård Min lilla tjej har ett överben som nu börjat växa igen och idag var hon varm....:crazy: Ska ringa veterinären det första jag gör...
Svar
17
· Visningar
3 839
Senast: rocki
·
Foder & Strö Hej på er! Har analyserat höet och fått resultatet men jag förstår inte vissa saker. Jag sitter och försöker få in det i ett...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Pinkilly
·
Foder & Strö hej! jag skulle behöva lite expert råd från er proffs;) det är så att vi ska köpa hem hö, och det jag fått reda på nu är att bonden...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: pinky
·
H
  • Låst
Foder & Strö jag lade igår in en tråd där jag ville ha hjälp att räkna ut foderstater till två hästar. nu är den borta.... WHY? den finns inte...
Svar
1
· Visningar
657
Foder & Strö Är det någon som utfodrar med det? Hur "blir" era hästar av det? Ursäkta om detta kanske är en onödig tråd, men jag ger det till...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Boj
·
P
Hästvård Jag ska införskaffa mig en klippmaskin nu, eftersom jag lägger ut dyra pengar på den vill jag inte låna ut den gratis (fattig student)...
2
Svar
30
· Visningar
3 796
Senast: Mierna
·
S
Hästvård Medryttaren till mitt ena russ har vid ett tillfälle åkt och tränat i ett ridhus för tränare, ( i vanliga fall har vi endast...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: mumlan81
·
B
Hästvård i går morses blev jag väckt av min syster som hade varit ute i stallet och morgon fodrat hästarn. hon såg då att men ena var skadad på...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: Mustang
·
J
Hästvård ...när man knyter bort inkar? Min pålle har en sån stjälkformad ink på ganaschen. Ska man knyta med lite av skinnet oxå eller räcker...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Villeroy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka