Ni som klipper hästar!?

Sv: Ni som klipper hästar!?

Såg denna tråden efter att jag redan svarat i den andra. :p

Säg till när du skaffat maskinen så lånar jag den gärna och klipper Sandra med. Självklart får du pengar för det! :)

Kram Mia

Mia du är befriad från betalning, ni som har gjort så mycket för mig! Lovar att ta med den hem nästa gång så du får klippa Sandrisen.

Kramar Jenny

jag klipper för 400kr om hästen är normalsnäll. (500kr med huvud och benen)
(är den galen tar det längre tid och då ska jag ha mer stålar.....:devil: )

hyr ej ut, men lånar ut till en kompis då jag får låna hennes släp.

Jag lånar bara ut till de jag känner väl, annars så klipper jag dem själva. Klipper jag till andra så blir det ett annat pris än om jag lånar ut, Jag lånar gärna ut gratis, fast tyvärr så är det ju inte speciellt gratis att slipa skären. När jag har lånat klippmaskin av en kompis så nämdes ingen summa i lånandet, men jag la pengarna i hennes klippmaskins väska.

Mia du är befriad från betalning, ni som har gjort så mycket för mig! Lovar att ta med den hem nästa gång så du får klippa Sandrisen.

Kramar Jenny

:love: Men jag betalar gärna lite iallafall. Kommer ju bli en del slitage på skären med tanke på Sandras björnpäls. ;)

/Maria

Klippte Asta med den idag och den var jättebra. Härmed ser hon ut som en pudel! Så jag är väldigt nöjd med den.

Kramar Jenny

behöver få min häst klippt för andra gången i år- Någon som lånar ut eller är sugen på att komma och klippa i Småland.?

Att jag har olika pris på hel och halvklippning är på att ju mer jag måste klippa desto mer slits skären, vilka kostar några 100 att slipa. Därför tar jag mer för helklippning även om det i princip tar lika lång tid att klippa halvt.

Jag tar 300:-, både om jag klipper och för att hyra ut.. min insats blir alltså gratis, kan man säga.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 537
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 634
Hästmänniskan Jag har väl som alla andra blivit "luttrad" av olika typer av hästmänniskor :angel: Men nu ska jag berätta om en solskenshistoria :)...
Svar
2
· Visningar
1 741
Senast: djezima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka