Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag var nere hos min syrra i tisdags, hon visade sin ena häst som har fått knottror på ena sidan halsen, en massa, vi pratade om vad det...
Svar
3
· Visningar
1 740
Senast: HannaPP
·
L
Hästvård hejsan, min shettis har haft kotledsinflamation och blev sprutat med tuppkam och antiinflamatoriskt direkt i kotorna fram. han fick...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: lul
·
A
Foder & Strö Har ett arabiskt fullblod som är 8 år.Har precis börjat sätta igång henne efter en tids vintervila.Rider snitt 4-5 dagar i veckan.Är...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: Carolina
·
S
Foder & Strö MIn häst blir lite så där tung o seg nu när jag trappar upp träningen mot tävlingsstart 2007. Men han är mkt känslig för protein, får...
Svar
4
· Visningar
772
T
Foder & Strö Hur mkt ger ni och till vilken typ av häst? Jag tycker det lätt blir så stora portioner...hur pass krossad är er havre? När man köper...
Svar
4
· Visningar
3 242
H
Hästvård Hej, är ganska nybliven hästägare (sen i somras) och har senaste månaden fått en ganska deppig häst. Senhösten var jobbig med svår...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: HBF
·
Hästvård Idag när jag tog in pållen så frös hon så hon skakade. Hon var dock inte blöt genom täckena utan torr förutom på halsen. Hon är...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: axel
·
T
Hästvård Hur vet jag om min häst har lymfangit? Finns det ngn mer symtom än bara svullnad och ev hälta? Hur behandlar man det? Påverkar det...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Piavik
·
K
Hästvård Har en ny ponny med hyfsat mkt vinterpäls, blir svettig av i princip ingenting och det tar eviga tider för henne att torka. Men, jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 665
Senast: Soffan74
·
S
Hästvård Igår upptäckte jag att min häst har som små bulor på bogen, knappt en centimeter i diameter och i grupper om kanske 10 st. De ligger...
Svar
4
· Visningar
1 267
Senast: hanniee87
·
T
Foder & Strö Jag är lite intresserad av att veta vad ni ger för krafftfoder till era Islänningar och varför. I första hand de som tränas lite...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: Linivia
·
K
Foder & Strö Vårt sto som är i toppkondition tappar lite hull. vad kan man ge som "booster"?
Svar
11
· Visningar
1 200
Senast: Djurjouren
·
C
Foder & Strö Ni som köper hö, vad får ni ge för detta? Vårat är i princip helt slut, eftersom vi inte kan fodra med vårt hösilage ännu. Dels för...
2
Svar
28
· Visningar
2 755
Senast: ainavi
·
Foder & Strö Vi hämtade i början på december hem ett par hingstfölisar och la dem på samma foderstat, nu börjar vi se att min pålle klarar sig...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Eastwick
·
Hästvård Skrev ju om valacken som efter att (som det ser ut - kommit loss själv) rullat fast i boxen natt mot mån och på mån morgon var...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 377
Foder & Strö Okey nu lägger jag ut en tråd igen :P Hoppas ni inte tröttnar på mej, haha Men alltså detta med foder gör mej galen, jag är inte...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Molin
·
Hästvård Min pålle är behandlad för hovledsinflam bägge fram och knäled bak. Dock krånglar fotfarande höger fram då de andra verkar ha...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Empalie
·
H
Hästvård Tänkte höra vilka tips o råd ni fått vid igångsättning efter hovledinfl ? Mitt sto var ohalt vid återbesök för c:a 3 veckor sedan (...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Häst 2004
·
W
  • Låst
Hästvård Ja, hur kan det vara tillåtet att ha sin häst inne dygnet runt?!?! En tjej i stallet har haft sin häst inne i snart 3 veckor (senaste...
17 18 19
Svar
377
· Visningar
23 387
Senast: Boj
·
Foder & Strö Min häst är en 15 årig fbl vallack. Har ridit honom i över 1 ½ år nu. Innan jag och en tjej till tog honom på foder stod han hos sin...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka