Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När man behandlar mugg så tvättar man ju ofta med grönsåpa, lägger på salysylsyrevacelin, helosan eller vad man nu använder. Men om...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: hillevie
·
L
Hästvård Hej! Jag behöver både tips och råd över hur jag ska gå till väga. För ca 3,5 år sedan (idag) så såldes halvblodet VIctory ifrån hemmet...
Svar
13
· Visningar
10 730
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Inte analysmässigt utan innehållsdeklarationsmässigt? Exempel: Om jag ger, vi säger 3kg Krafft groov 125, vad får då hästen i sig i...
Svar
5
· Visningar
1 255
Senast: Eastwick
·
Hästvård Hejsan! EN häst i stallet är inte vaccinerad, eftersom de som har honom på foder vill inte lägga ut för mycket pengar på honom...
2
Svar
25
· Visningar
2 582
Senast: Armani__
·
Hästvård Hej! Jag kanske har en dum fråga, men jag undrar hur mycket det kostar att besiktiga en häst (röntga m.m. på en klinik). Har en...
Svar
15
· Visningar
3 773
Senast: Kivina
·
M
Hästvård Kan mugg orsaka hälta?? Isf hur och varför?? *undrande*
Svar
11
· Visningar
2 072
Senast: Totti
·
J
Foder & Strö Tänkte bara fråga hur mkt mat era hästar får.Kunde va kul o se.:D Min får 6 kg hösilage och 3-5 dl havre och en halv dl minneraler om...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 571
Senast: _Runaway_
·
F
Hästvård min medryttarpålle har haft väldigt kort och stumt steg fram i 1½ vecka nu ungefär, ägaren vill inte åka till klinik än utan vill vänta...
Svar
4
· Visningar
666
·
K
Hästvård Hur ofta ska (måste) man vaccinera mot stelkramp? Lisa
Svar
4
· Visningar
697
·
G
Foder & Strö Hej, Har jobbat med och ägt travhästar i stort sett hela mitt liv, blev idag ändock ifrågasatt om mitt kunnande om hästar då jag gav...
2
Svar
34
· Visningar
15 491
Senast: Tira
·
Foder & Strö Hittade det i morse efter att jag redan fodrat med halva balen. Jag är hundra på att det inte funnits några kadaver rester av det jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 306
Senast: mimus
·
  • Låst
Foder & Strö Vad har ni för hästar och vad har dessa för behov, MJ och Smbrp. Vad är det för typ av hästar (raser), hur gamla är de och är de...
Svar
12
· Visningar
965
Senast: Boj
·
B
Hästvård Hallå därute. Jag vet inte vart jag ska vända mig i detta ärende, är det någon som vet? I stallet jag står finns det två hästar, den...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: Boj
·
G
Hästvård För länge sedan fanns en tråd om hur man syr egna hovpåsar, men jag kan inte hitta den nu. Är det någon som vet vart man kan hitta...
Svar
2
· Visningar
1 433
Senast: grebbis
·
C
Hästvård Såg att min pålle har blivit röd i ögonen.... Kan hästar drabbas av ögoninflammation, eller vad kan det vara? Vad gör man isf åt...
Svar
7
· Visningar
6 355
Senast: Trampe
·
K
Hästvård Hjälp !!! Hur lång karens är det på AloeVera från ForeverLiving som getts till häst att dricka, givetvis uppblandat i vatten?
Svar
4
· Visningar
724
Senast: Konie
·
M
Hästvård Hej Har en ovanligt pigg herre på 31år varmblod..MEN han får hovsprickor hela tiden och nu har jag upptäckt en hovspricka som går...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: mumas
·
Hästvård Hej. Det är så här att vi ska börja med hästens sjukdomar i morgon på hästkunskapen, och på förra provet som vi hade så nämde jag...
Svar
1
· Visningar
1 640
M
Foder & Strö Jag behöver lite feed-back och tankar kring våran höanalys, då jag känner att jag är lite grön på det fortfarande. Hur hade ni gjort...
Svar
9
· Visningar
866
Senast: mahlmt
·
A
Hästvård Min ena dponny har haft en kotförskjutning, som vi nu har haft en kotknackare som har fixat den. Det var ungefär 2 veckor sen. Hon sa...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: Amigo_94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Städprodukter

Hund, Katt, Andra Djur