Rådjurs päls i hösilagebalen.

Sv: Rådjurs päls i hösilagebalen.

Ett foderbyte är ett foderbyte oavsett vad man byter mellan :idea:

mumis:
vad jag menade ovan var egentligen att du inte behöver vara så orolig för det du redan har gett dem, jag hade nog förmodligen inte heller fortsatt fodra med en bal jag hade hittat rådjurspäls i....

Jag har gjort så att jag ökade på probimin till alla + ökar linfrökaks givan. Valacken och ungstoet, har ju som sagt fått några kg hö/dag under hela vintern, så för dem borde det inte bli så farligt, det är värre för shettisen och tinker.
Jag har kvar av ytlagret, som jag fodrat med i 5 dagar, innan jag hittade pälsen, så jag har beslutat mig att ge nått kg av det.

Resten kasseras.

Vi fick en avmaskningsspruta mitt i balen en gång... Men det är ju inte lika ohygieniskt som döda djur, men vi tog bort allt runtomkring.

butolism? kan inget sånt då jag aldrig skulle fodra med hösilage eller ensilage är så rädd att dom ska bli förgiftade och dö. Kompisen häst dog utav det och det var bara en liten råtta som låg där och hade förgiftat hela ballen.

Oj, ja, man är skraj, men det är så många fördelar med hösilage, så jag kommer att fortsätta.

För att uppdatera så har jag inte kunnat hämta nytt hösilage, utan de har fått hö, vilket i sig har stressat mig lite, dels för foderbytet, dels för att flera balar har sämte kvalitet pga fukt.

Men nu hoppas jag kunna hämta nytt på torsdag eller fredag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka