Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Hästvård Dvs vad gör man när man får medicinutskrivet sent en eftermiddag före helgdag och kommer till apoketet och medicinen inte finns...
Svar
13
· Visningar
1 355
Senast: Alexandra_W
·
M
Foder & Strö Hej! Jag ska troligen skaffa en häst snart, och undrar därför hur mycket det kostar? Jag skulle gärna vilja ha reda på hur mycket foder...
Svar
7
· Visningar
850
Senast: arabia
·
Hästvård hästen fick frukost inne i morse innan jag red... så att hon var lite svullen i bakbenen kändes inte speciellt konstigt... hon var dock...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Messy
·
Hästvård Idag såg veterinären på röntgen att det var på fler ställen förträngningar i kotpelaren i nacken. Det är troligtvis det som har orsakat...
Svar
17
· Visningar
10 312
Senast: Pepa75
·
K
Hästvård :confused: Min vän sålde en häst för två månader sedan. Efter en månad var hon tillbaka för att hälsa på. Då var hästen avmagrad och såg...
Svar
1
· Visningar
834
Senast: Djurjouren
·
M
Hästvård Vårt 2,5-åriga sto har börjat brunsta så grymt mycket under hösten. Hon har varit brunsig sedan mitten av oktober när vi stallade in...
Svar
15
· Visningar
1 164
Senast: Nicknick
·
Foder & Strö Min häst har slutat äta sin linfrökaka :devil: Vad ska jag göra nu då? Köpte två nya säckar ifrån Åsebro och dom hade denna gången...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: et_flickan
·
Foder & Strö Hur har ni fodrat/fodrar era unghästar under hela uppväxten? (från avvänjning till 3 åring) Intressant att läsa!
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: Veronika
·
Hästvård Hur många sprutor måste man ta för att få grundskyddet för hästinfluensa? Jag har för mig att det är 3, och sen 1 gång per år, men jag...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: krypto
·
M
Foder & Strö Kan man inte använda det billigare linfrö istället? Det sägs ju ha samma effekt om jag förstår rätt enligt beskrivningen på följande...
Svar
10
· Visningar
1 856
Senast: Shimzy
·
T
Foder & Strö Jag har hört att man inte ska ge föl/unghästar salt eller salt/mineralsten. Varför inte? Och när kan man börja ge dom det?
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Tira
·
Hästvård Nu har min häst vilat i ca 9 veckor för hovledsinflammation båda fram och en knäledsinflammation i ett bak. De första fem veckorna stod...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: Pacific
·
A
Foder & Strö Tja, frågan står i rubriken, hur många liter havre går det på 1 kg havre? Mycket tacksam för snabba svar.
Svar
13
· Visningar
18 750
Senast: arabia
·
A
Hästvård hej, Min häst har haft ett svullet ben i en vecka nu :/ Inte halt, inte varm, inte öm utan bara svullen. Vad ska jag göra...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: ponnylollo
·
R
Hästvård En vän till mig ska flytta sin häst till ett nytt stall men tyvärr har hästen där fått ringorm. Det konstiga är att hästen inte används...
2
Svar
26
· Visningar
3 501
Senast: Sorbe
·
Hästvård Mitt ena dräktiga sto fick svår kolik igår, och inte förrän idag är hon bättre. Vi har kämpat hela natten med henne och veterinären har...
Svar
10
· Visningar
2 162
Senast: Barabia
·
M
Foder & Strö Vägde min och den andra fjordingen idag med viktband. Skillnaden är att min är vallack och 2 cm högre och enligt viktbandet vägde han...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: åke
·
J
Hästvård .........hur det funkar om man fått sin häst utdömd av veterinär och fått klartecken från försäkringsbolaget att man får ut...
Svar
19
· Visningar
1 536
Senast: åke
·
K
Hästvård Hej alla unghästägare! Har en 2 åring, 3 i januari som haft kolik ett tiotal gånger nu under hösten. Veterinären har inte hittat något...
Svar
7
· Visningar
915
Senast: gylle
·
C
Foder & Strö Hjälp, vilket myslifoder är bäst. Har testat Hestekraft, men funderar nu på att testa Mustang. Tycker att min Nordsvensksto tappar ihull...
Svar
19
· Visningar
1 348
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI