Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hej! Kan någon förklara för mig vad tuppkam är och varför ger man just det vad har det för funktion???
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Harvester
·
M
Hästvård jag har spån i boxen och när jag mockar så vänder jag på allt och tar ut allt skit och kiss... Men kompisen har oxå spån men då...
Svar
7
· Visningar
840
Senast: sarabacklund
·
Hästvård Kanske en skitdum fråga, men men... Har blå ögon hos hästar några nackdelar? Det är ju rätt ovanligt, men förekommer ändå ibland...
Svar
7
· Visningar
5 616
Hästvård Jag håller på att vänja in på nytt hö nu och är jätte orolig så jag ger mini lite av det andra men vet att jag måste öka på då det gamla...
Svar
7
· Visningar
885
K
Foder & Strö årets havreskörd har ju inte alls varit bra... men jag undrar om det är direkt farligt att fodra med lite gråare havre men som luktar...
Svar
3
· Visningar
763
Hästvård Min häst har ngn slags låsning i sitt vänstra bakbenen. Kan även vara högre upp mot ryggen. Har lite frågor angående det ganska akut...
2
Svar
32
· Visningar
8 565
Senast: girly
·
Hästvård Har ni alltid täcke på dom? Jag har en häst som aldrig sätter vinterpäls (inget jag har provat hjälper) så hon går alltid med täcke i...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: Elisha
·
M
Foder & Strö är det någon som har något bra tips på "tävlingsfoder". hon går nu på Red Mills, Betfor och vitlök, B vitamin.. Men ska till...
Svar
14
· Visningar
1 099
Senast: My Beauty
·
M
Foder & Strö Har ett 14 årigt halvblod som inte håller vikten, har haft henne 1,5 år och detta problemet hade jag inte förra året. Hon rids normalt...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Magrinette
·
L
Hästvård :crazy: När är det egentligen som unghästar slutar att vara unghästar? Jag får nya svar varje gång jag frågar, så nu vill jag verkligen...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: rubytoo
·
H
Foder & Strö Hej! har precis bytat stall och med det bytat hösilage. I förra stallet låg värdet på 65 smrp och i nya 44 smrp. Nu till problemet...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: HarryBarry
·
Hästvård hej! Har ett d-ponnysto som har fått lite mugg, dom senaste 2 nätterna så har hon bitit/skrapat med tänderna i karlederna så hon blöder...
2
Svar
21
· Visningar
2 468
Senast: Lavinia
·
W
Hästvård Vid en veterinärbesiktning inför försäljning visade det sig att en b ponny, 6 år gammal var överrörlig i framknäna. Vad har detta för...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: werah
·
E
Hästvård Min häst trampar ofta av sig sina transportskydd inne i transporten och trots att jag verkligen försöker dra åt dem händer detta gång på...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: suisyola
·
Hästvård Multipla frakturer på kotsenben bägge fram. Någon här på buke som har haft det på någon häst? Vill veta ALLT om det.
2
Svar
23
· Visningar
9 755
Senast: armaani
·
S
Hästvård Slutade rida för ett par år sedan, vilket jag har ångrat nästan ända sen jag slutade, men nu har jag inte råd att börja igen... men så...
Svar
2
· Visningar
4 034
Senast: memme
·
Hästvård Jag såg en film en gång, och har även läst och hört att hästar som går i lösdrift (och inte har täcke på sig) håller kyla och väta ute...
Svar
6
· Visningar
820
Senast: Naggur
·
W
Foder & Strö Gjorde en foderstatsberäkning på hippocamp igår. Resultet som följde blev: Du har en rimlig grovfodergiva. Din häst får betydligt...
2
Svar
22
· Visningar
1 834
Senast: BeastieBabe
·
A
Foder & Strö B-vitamin, någon nackdel-?
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: naivasha
·
Hästvård Min häst hade 30 epg i somras/höstas och avmaskades inte. Sen bytte jag stall, och har nu flyttat igen. Tycker han är tunn och tar sig...
Svar
5
· Visningar
931
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?