Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Hej1 Har en gammal dam på 27 år, väldigt pigg o frisk för sin ålder. Däremot har det på senare tid börjat knäppa i ryggen eller...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: yazmin
·
Hästvård Kompisens häst, 17 år gammal, ej utan skavanker tidigare, lite rygg problem då hon köpte honom för 5 år sen pga fel sadel, en fd patella...
Svar
17
· Visningar
2 055
Senast: mackan
·
R
Foder & Strö Ja då var jag igång igen :bump: har fått hjälp tidigare men skulle bar avilja få det lite bekräftat nu. jag ge min Irish som är 145...
Svar
13
· Visningar
2 601
Senast: HelenaHandberg
·
T
Hästvård Vad är det som händer "i" hästen när den krubbiter? Lite dum fråga kanske men..
Svar
10
· Visningar
937
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Någon som vet på ett ungefär vad en besiktning (gårdsbesiktning)inför köp av häst går på? //
Svar
7
· Visningar
1 244
Senast: hillevie
·
8
Hästvård Min häst fick ett litet sår för ungefär en vecka sen. Och jag hade på salva. Och förut när min häst fick ett sår så hade jag bara på...
Svar
14
· Visningar
1 242
Senast: hillevie
·
W
Foder & Strö Har fått erbjudande av grannen att köpa hösilage väldigt billigt av honom. Men han har ingen analys så vill gärna göra en. Vet någon var...
Svar
4
· Visningar
3 169
Senast: woffihaa
·
S
Foder & Strö Har hört detta på olika sett från många och länge.. Så nu kära bukare vill jag ha ett svar:D Är torkad Majs bra för matsmältning...
Svar
8
· Visningar
2 694
Senast: zephalinda
·
T
Foder & Strö Tänkte börja fodra mitt fullblod med fibergi, men är osäker på vilken sort.. vill helst komma ifrån havren, och då är ju müslin det enda...
Svar
4
· Visningar
814
Senast: zephalinda
·
Foder & Strö Innehåller dammigt krossat korn alltid mögelsporer? (Som det sägas att dammig hö gör).
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: arabia
·
M
Hästvård I början av lovet blev min pålla halt, vi trodde det va en vrickning, men det höll på länge. Sedan märkte vi att det va knät hon hade...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Läste en artikel i tidningen Hästfous (nr 12-2006) med rubriken som ovan. Lägger ut några citat från artikeln: "....har högre...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 059
Senast: Hotandspicy06
·
H
  • Låst
Foder & Strö Heii:D Nu undrar jag vad alla har för foderstater till sina hästar/ponnys? skriv vad det är för häst/ponny (ålder,ras mm) osså vad...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Boj
·
E
Hästvård Ska sko i morgon och skor då med broddhål. Men vill inte sätta i brodd direkt eftersom vi inte har någon is/snö än... har ni några tips...
2
Svar
26
· Visningar
3 769
Senast: Piruetta
·
Foder & Strö Vad betalar ni för halm? Hade jättetur och ska hämta halm av en bonde på lördag som bara hade drygt 500 kg kvar. Så jag bokade allt det...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: mul
·
Foder & Strö Jag tänkte börja ge min häst kraftfoder från antingen Dynavena eller Mustang. Vilket skulle ni välja? Det kvittar att det ena egentligen...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: samuel
·
Foder & Strö Det är speciellt EN sak jag undrar över angående hösilage. Det är min första vinter som jag använder det (pga strul med hö, i...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: Strajder
·
J
Hästvård Vi har fått en ny häst i vårt stall som tidigare gått på travet (vet inte om han är startad). Hur som helst, han har en ovana att...
Svar
14
· Visningar
1 470
Senast: JN84
·
P
Hästvård Då mitt kallblodssto haft i princip hovar av kex; spröda och växt dåligt märker jag nu en enorm skillnad när hon nu endast skos med sex...
Svar
6
· Visningar
1 317
Senast: Ridi
·
D
Foder & Strö Vi har två shetlandsponnier, en är född maj -05 och den andra är född maj -06. De är inte tjocka, snarare tvärtom. De har enbart fått...
Svar
17
· Visningar
1 216
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka