Sv: Broddhål

Jag har aldrig begripit det här med blindbrodd? De är längre och skadar desto mer än vanliga brodd. Själv brukar jag stoppa i ovannämnda från ett företag i Tingsryd. Tryck i och plocka ur med en söm bara. Om man nu måste brodda i och ur stup i kvarten.

Blindbrodd är INTE längre än vanliga brodd. Du måste ha fått gräsbrodd av misstag, eller nåt. Blindbrodd har ingen spets och skadar därför mindre än isbrodd.

Blindbrodd är INTE längre än vanliga brodd. Du måste ha fått gräsbrodd av misstag, eller nåt. Blindbrodd har ingen spets och skadar därför mindre än isbrodd.

Hej, kanon bra skrivet, jag skrattar ihjäl mig:rofl: :rofl:

Där fick vdb något att tänka på.

Har du kollat vdb:s avatar ?? Som jag förstår det är vdb hovis:angel:

Gud jag dör av skratt:) :rofl: :)

Bra att du skrev detta så vdb kan vidareutveckla sig i sitt yrke.:idea:

Tumme upp för ditt inlägg det va obetalt bra skrivet.*trillar av stolen av skratt* gud så roligt!!!

Jag har också hört en massa, men tycker att allt håller lika dåligt :( tyvärr, jag har alltid haft i blindbroddar, men om du då inte vill ha broddar alls så finns det speciella "pluggar", dom sitter garanterat inte kvar alltid, men har du en gängtapp hemma så kan man ju gänga nya gänger ganska så kvickt .. :)
Lycka till!

ps. jag har inte heller snö, o ligger runt 3-5 + grader .. hehe

Sånna ploppar går att köpa på tre hästar ( riktig hästsportsbutik) också . Man trycker bara i dem i hålet lät som en plätt. Dessvärre vet jag itne om det funkar ;) Men tror det:D

jag tycker inte dom är speciellt bra faktiskt .
jag byter hellre blindbroddar hela tiden :P haha

blindbroddar är inte långa. dom är jätte korta och platta.

Jag har aldrig begripit det här med blindbrodd? De är längre och skadar desto mer än vanliga brodd. Själv brukar jag stoppa i ovannämnda från ett företag i Tingsryd. Tryck i och plocka ur med en söm bara. Om man nu måste brodda i och ur stup i kvarten.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 887
Senast: Askur2017
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 616
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka