Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min utlånade arabvalack kom på besök igår och det va riktigt kul! MEN han är lika benig (om inte mer?) som när jag lämnade ut honom för...
2
Svar
26
· Visningar
2 686
Senast: aenglah
·
E
Foder & Strö Vad är egentligen skillnaden? Alltså varför ger man det ena eller det andra?
Svar
13
· Visningar
1 736
Senast: saralee
·
A
Hästvård Vi är på väg att byta till torvbäddar i vårt stall. 3 st har redan bytt, men jag blir väldigt tevksam till att byta själv då jag tycker...
Svar
16
· Visningar
4 009
Senast: ch791022
·
A
Hästvård Ska man klippa känselhåren som hästen har i ansiktet??
2
Svar
22
· Visningar
1 631
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Jag har funderat lite på det här med brodd och slitna skor. Nu när det inte finns nån snö men det fryser på lite titt som tätt så blir...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: Congeria
·
T
Hästvård Hur går man tillväga om en häst bryter benet ute i hagen?
Svar
1
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Vetrenärbesiktade min häst idag. detta var andra gången på ett år, och han blir alltid halt på böjprovet. sist vi böjde honom (4...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: M-Meduza
·
N
Hästvård uhj.. min lilla flinga har fått hovsprickor.. inte så stora och det är längst ner på hovarna... vad ska jag göra? behöver jag agera...
Svar
17
· Visningar
1 553
Senast: Nora_
·
Hästvård Så var hon halt, igen, min tös. Eller ja, hon markerar mycket lätt på samma ben hon haft problem med förut, vänster fram. Så det blir...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: pixietail
·
Hästvård Nån som vet var jag kan hitta denna sko, vet att jag sett den men har helt tappat vart. Det är en sko där sista cm av traktarmen är...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: sissu
·
Foder & Strö Satt och läste lite om det fodret och det verkar bra till svårfödda hästar. Någon som vet vad det kostar?
Svar
6
· Visningar
1 131
Senast: snuffan
·
Y
Hästvård Det är så rörigt om man kommer in i mitten av ett "samtal" angående "lös i magen" osv.... Så min fråga är att min häst är alltid...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: yrbin
·
Hästvård Hej! Ok jag har börjat fundera rejält på detta. Min lilla bebis fick kolik natten till nyårsafton och det var orsakat av...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Molin
·
M
Hästvård Hästen har haft kolik två gånger inom loppet av tre veckor... och nu när man börjar så smått att sätta igång henne efter vinter vilan...
Svar
3
· Visningar
606
Senast: Molin
·
Hästvård lite bakgrund: min häst markerar svagt på vänster fram i trav, han är inte svullen eller öm. just nu får han vila med skrittpromenader...
Svar
9
· Visningar
1 116
Senast: suberdoo
·
L
Hästvård Vi hade en disskusion i stallet för ett tag sen ang hästars utevistelse. I stallet står till 90% hästar som tränas för att tävlas och på...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 514
Senast: Piraja
·
Hästvård Lös i magen del.2 Eftersom del1 av tråden är låst ,så skulle jag vilja att vi har en ny som vi kan fortsätta skriva i . Den ( tråden)...
17 18 19
Svar
361
· Visningar
24 849
Senast: gejsa
·
B
Hästvård Ska försöka skriva det här så kortfattat som möjligt så att ni lättare kan läsa. :angel: Det hela började för 3 veckor sedan med att...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 308
Senast: Iso
·
C
Hästvård Kan någon tala om för mig exakt hur man gör en torvbädd och hur man gör för att använda torv i boxen? Mitt sto kissar över hela...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Elisha
·
M
Hästvård Har en 7-årig kallblodsvallack som "gormar" med sitt hö i vattenkoppen så det är dyblött i båset på morgnarna. Han tar hö i munnen och...
2
Svar
20
· Visningar
1 819
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar