Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Om en häst väger ca 600 kg och får ett hösilage med en torrsubstans på 58 % hur många kilo skall han få för att tillgodose sitt...
2
Svar
22
· Visningar
1 621
Senast: Soffan74
·
S
Foder & Strö En av mina hästar har fått diarré, troligen p g a att han petat i sig för mycket jord/sand i hagen. Jag har tagit bort krafftfodret och...
Svar
1
· Visningar
738
S
Foder & Strö Jag blev tvungen att byta från hö till hösilage på en dag pga hosta. Vet. rekomenderade det. Men nu är hästen och det säger sig självt...
Svar
12
· Visningar
1 374
Svar
22
· Visningar
2 592
Foder & Strö Nu har jag suttit och läst hur många gamla inlägg som helst utan att bli klokare. Snarare tvärt om jag är ännu mer snurrig än innan...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: amalia
·
C
Hästvård Idag när jag skulle ställa min häst i gången och börja borsta inför en ridtur märkte jag hur min häst stod och skakade i hela...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: micra
·
Hästvård http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/pressmeddelande.asp?lngArticleId=4972&lngCategoryId=509 Här kunde ansvariga för...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
10 025
Senast: _Smulan_
·
Foder & Strö Har en äldre c-ponny som alltid gått väldigt bra på enbart kornkross och betfor. För något år sedan började han dock tappa hull och i...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: ameo
·
A
Hästvård När är bästa tiden på året att flytta en häst med eksem från ett stall till ett annat med allt vad det innebär med foder, miljö osv...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Borkan
·
W
Hästvård Har fått nått för mig jättekonstigt på min hästs höft! Vid virveln ungefär... Det började med att han var lite skorvlig där, sen när...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: wonderbaunbabe
·
A
Hästvård När jag hämtade min häst idag så var hon näst intill blockhalt :cry: kunde knappt gå, och bara stöande, men jag var ju tvungen att ta...
2
Svar
27
· Visningar
2 094
Senast: Atomiic
·
S
Hästvård min islänning är så känslig oc väldigt svår att avmaska, slutar ofta med att hon stegrar och spottar ut allt, eller så hamnar allt...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: pollan
·
8
Foder & Strö Jag har ett varmblodsto på 10 år. Jag rider henne ca 3-4 ggr i veckan. Det brukar vara ridturer som är 1 till 2 timmar långa. Brukar...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: Maléne
·
W
Foder & Strö Hur ger ni Biotinpulver? Jag har blandat ut det i Betforen och sen blötlagt rubbet, är det bra eller ska man blanda ut det i torrfoder...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: TYP3N
·
S
Hästvård min islänning blev dålig för några dagar sedan då hon inte ville äta, låg ner mycket, flemade och gnisslade tänder...hon hade ett tag...
Svar
1
· Visningar
911
Senast: esther
·
S
Foder & Strö Någon här som ger det? Vad är skillnaden mot en vanlig saltsten? Är det någon som vet var jag kan få tag på en sådan sten? Har sökt...
Svar
14
· Visningar
2 298
Senast: TYP3N
·
A
Foder & Strö Hej, jag ger min häst lite betfor + mineraler som är som sand. Jag häller bort vattnet för annars fastnar mineralerna på botten men jag...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Linisen
·
Foder & Strö Satte mig ner för o börja räkna på nya hästens foderstat. Eftersom jag har min andra hästs behovsvärden i huvudet, och den nya väger...
Svar
3
· Visningar
641
Senast: Ireland
·
Foder & Strö Vad är skillnaden om man fodrar med S-frön alt. S-olja.. Läst några andra trådar där solrosfrön kan rek. till hästar som man vill ha...
Svar
4
· Visningar
2 462
Foder & Strö Tycker att det dyker upp fler och fler trådar där folk frågar hur mkt en liter av olika saker väger... Hos mig står vågen alltid...
Svar
12
· Visningar
1 110
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden