Sv: Hur

Ser att du fått bra hjälp..tänkte bara dela med mig av hur jag räknar..
Brukar för enkelhetens skull räkna 1,5-2 kg hö /100 kg häst och 2,5 kg hösilage (60% ts)/100 kg häst. Brukar inte trassla till det mer än så med siffror och ge mig själv huvudbry. :angel:
Detta baserar jag på MINIMUN 1kg ts/ 100 kg häst, så slutändan är det omkr 9,6 kg ts. till en häst på 600 kg skulle det ge 15 kg hösilage (12kg hö) och det anser jag e ganska lämpligt..

Sv: Hur

Hur mkt HÖ ska man ge till en 640 kg häst (kbltravare, 158 cm hög, 25 år)? Får nu 12 kg om dagen + 1 "dutt" (max 0,3kg)*3 hösilage (TS 45-50%). Är mest skrittpensionär.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: Jeslin
·
Foder & Strö Hej bukisar! Nu är snart fjolårets hösilage slut och det är dax att börja på årets skörd. Har fått analysen och har försökt sätta ihop...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 238
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka