Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Min ena häst har skadat sig på benet... det var varmt och svullet och det var ytliga sår på benet... Ska man kyla benet ...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: pollan
·
Hästvård Låt mig börja med att be er att inte dumförklara mig. Jag har erfarenhet av hästar, jag kan rida, jag klarar av att sköta min häst, men...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 420
Senast: coari
·
O
Hästvård Hejsan! Vetrinärbesiktade en häst som vi ev. ska köpa i går. Hästen är 9år och visade 1 grads hälta på ena bakbenet. Skulle ni ha...
Svar
18
· Visningar
2 001
Senast: ujent96
·
Hästvård Jag måste bara fråga det här, vet inte om jag lägger det rätt eller inte. Tänkte höra med det här om slutmättning. Är så att en jag...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: LaMaya
·
T
Hästvård Finns säkert flera trådar om detta, men om det är så, så finns det härmed en till! Hästen min ska vaccineras. Ska han ha stelkramp...
Svar
3
· Visningar
637
Senast: TheOne
·
I
Foder & Strö Hej, Har suttit och läst olika trådar under eftermiddagen i ämnet. Blir helt snurrig... kan någon hjälpa mig att reda ut skillnaden...
2
Svar
26
· Visningar
9 841
Senast: Tabitha
·
K
Hästvård Hej! Är lite fundersam ang. min ponnys temperatur. Har tagit febern på henne ett par dagar nu i veckan då jag är orolig för att hon ska...
Svar
6
· Visningar
2 275
Senast: MadickenII
·
P
Foder & Strö I min häst hösilage är det mycket protein i. Jag vill därför ha ett kraftfoder som är väldigt fattigt på protein. Idag ger jag henne...
2
Svar
34
· Visningar
1 861
Senast: PansParis
·
Foder & Strö Finns det något foderstatsprogram där man kan få en heltäckande foderstat, med alla vitaminer och mineraler uträknade? Jag testade att...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: ang
·
P
Hästvård Min häst har blivit behandlad i sina båda kotleder fram och veterinären tyckte att jag skulle sätta igång honom nu lite smått. Jag har...
Svar
13
· Visningar
3 673
Senast: piggis_83
·
Hästvård Jag tycker mig ha ett minne av att jag har läst här på buke om att någon hade ut en veterinär som hade utrustning med sig till stallet...
Svar
12
· Visningar
1 680
Foder & Strö http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=667453 Kom ni ihåg den här hemska tråden från i våras? Vad omogen jag var :eek:, skäms...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 471
Senast: et_flickan
·
M
Hästvård När anses rytttaren för tung/lång för hästen? Har en maxad C-ponny, New Forest som är 17 år som min dotter 12 år rider. Undrar var...
Svar
13
· Visningar
1 427
Senast: Zawilca
·
L
Foder & Strö Skulle behöva lite information om vete som fodermedel istället för korn. Tack!
2
Svar
25
· Visningar
3 762
Senast: sissu
·
G
Hästvård Min älskling fick kolik igår.. usch vad ont i sin mage han hade... stackarn.. Var ute o gick en halv mil i regn o HALKA.. men det...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: vansinnet
·
M
Hästvård Tar ni ut era hästar om de har feber. ex normal temp 37,8 men min hade 38,3 och lite hängig o sur. Hur gör ni - var går eran gräns?
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Fiorano
·
E
Foder & Strö vet någon var jag ska börja leta? Fick precis min hösilage analys: TS 71% Smrp 59 g/kg MJ 6.7 MJ/kg Tyvärr inga...
Svar
3
· Visningar
614
Senast: Eddas
·
O
Hästvård Vad är det egentligen? Går det att bota på nått sätt?
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: CallMeAce
·
Foder & Strö Någon som vet vad kraffts lucern mix kostar?
Svar
1
· Visningar
622
Senast: pinky
·
F
Hästvård vet att de finns många trådar om djävulsklo men hittar inte de ja söker. i de stallet ja har min medryttarhäst står väldigt mycke...
Svar
7
· Visningar
1 870
Senast: kol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka