Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Shettisen såg helt normal ut kl 20 igår kväll när de togs in. Nu, klockan 5.30 vid utsläpp haltar hon rättså rejält på vänster...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 688
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Hej allihopa! lägger in min första tråd som ny medlem nu :love: och behöver verkligen era råd och erat tycke.. är så att jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
16 682
Senast: CiderGirl
·
Foder & Strö jag funderar på att sätta upp en lite grövre gren av något slag i boxen för att pollen ska få något att gnaga på/sysselsätta sig med...
2
Svar
22
· Visningar
2 685
Senast: Mirraya
·
N
Hästvård För någon vecka sedan blev 4.5-åringen svullen i ena benet. Pratade med vet som rek att behandla det som lindrig lymfangit. Efter några...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Mirraya
·
Foder & Strö Jag har räknat ut min foderstat på min häst och den är förövrigt OK, men det är mycket protein. Nu till frågan hur gör jag för att få...
Svar
15
· Visningar
1 345
Senast: HannaZ
·
R
Hästvård hej vi har en Islandshäst i stallet som är 20 år nu. Tyvärr har vi ett problem med henne och det är att hon börjat falla ur så mycket...
Svar
13
· Visningar
1 259
Senast: Kerberos
·
Foder & Strö min häst är väldigt tjurig ! Det har hon alltid vart, vet inte varför men hon har stått på ridskola... Hon har inte heller blivit så bra...
Svar
6
· Visningar
1 519
Senast: cactuspower
·
G
Foder & Strö hur mkt betalar ni för en säck??
2
Svar
21
· Visningar
1 683
Senast: Carisma72
·
B
Foder & Strö Vilken müsli tycker ni är att föredra och varför? Jag undrar likadant med mineralfoder. Vilket är egentligen bäst är det ett flytande -...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: marti130
·
Foder & Strö Eftersom det iprincip inte existerar i svenskt hö, så borde väll alla hästar äta det? Är det receptbelagt fortfarande (priskillnad...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: benjamin
·
D
Hästvård Tänkte höra om det fanns flera som jobbar med en renoveringshäst? Har just köpt ett T-märkt islandssto som ska sättas igång efter hon...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Fiorano
·
P
Hästvård Måste bara fråga en sak om vaccinationen i FEI passet VIlket stämmer? Alt 1: Hästen måsta vaccineras varje halvår Alt 2: Hästen...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: pollan
·
S
Foder & Strö Nu är det verkligen kris! Det säljs ingen linfröolja i livsmedelsbutikerna och inte heller längre på Granngården! Förut kunde de skicka...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 802
Senast: Sparf
·
S
Foder & Strö Är det normalt att en 450 kg häst käkar en 2 kg saltsten (en liten alltså) på drygt tre veckor? Rids svettig kanske 2 dagar i veckan och...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: Eastwick
·
Hästvård Är det någon här som låter sin häst simträna? Varför (konvalicent/skadad/eller träning)? Hur har det påverkat er häst possitivt eller...
Svar
15
· Visningar
4 557
Senast: jemeni
·
T
Foder & Strö Vad kan man ge för att hästen ska få mer hull vid flankerna och inte bara runt magen? Är det någonting i fodret som fattas eller kan det...
Svar
15
· Visningar
1 853
Senast: Tosa
·
Foder & Strö Har 3 hästar, 2 äldre som rids normalt och 1 unghäst som ska ridas in.De får havre,betfor och hö,samt så har jag gett dom "lite" Krafft...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Masse
·
K
Hästvård Vad ofta raspar ni tänderna på era hästar... Hade en häst på 22 år (aldrig varit raspad vad jag vet) Vererinären trodde hon var typ 15 å...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Kharachi
·
Foder & Strö Jag har en rolig diskussion med nån på Stallet.se igen och denna tjej påstår att man inte kan ge hur mycket lusern som hellst. Nej nej...
Svar
7
· Visningar
1 663
Senast: Strajder
·
Hästvård Min lilla minishettis och mitt äldsta halvblodssto har haft en skräcknatt pga av dessa :devil: :devil: :devil: nyårssmällare. Först...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: Doxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård