Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö har nu fått analys och det ser inte kul ut.... vad göra.... har en mager dräktgi gammal märr som jag främst är orolig för de andra ser...
Svar
13
· Visningar
1 634
Senast: Tabitha
·
Foder & Strö Då vår unghäst inte är särdeles förtjust i linfrökakan som vi har skaffat för att ha som "snäll" proteinkälla, så undrar jag vad för mer...
Svar
10
· Visningar
1 447
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Har nyligen tagit över en häst som kommer direkt från travet. Han är öm vid manken, reagerar för tryck mm. Det kommer inte av...
Svar
10
· Visningar
4 800
Senast: Tussilago
·
N
Hästvård hjälp! i dag när jag va i stallet för att mocka så kände jag att hennes urin luktade grymmt starkt! det luktade i princip lika starkt...
Svar
17
· Visningar
11 682
Senast: Linda88Victory
·
8
Foder & Strö Jag har frågat en massa gånger. Men aldrig fått något bra svar. Jag har ett varmblodssto som är mager. Rider henne ändå då det inte är...
2
Svar
20
· Visningar
1 764
Senast: horsemanship
·
R
Hästvård Hej! Min medryttarhäst blåser upp sig när jag drar sadelgjorden så när jag sitter upp far den under magen vilket betyder att jag inte...
Svar
9
· Visningar
2 847
Senast: pinky
·
M
Hästvård Jag ska i januari 2007 köpa en islandshäst som har varit i Sverige sedan maj 2006, han har klarat av första sommaren bra, med bra...
2
Svar
26
· Visningar
2 123
Senast: Inte_Ung
·
M
Hästvård Har en häst som fick strålröta när det vart så blött. Nu är det ju fruset och fint, och så bbehandlar jag varje dag med jodopax eller...
Svar
6
· Visningar
4 949
Senast: arabia
·
Hästvård Kort historik. Fick en knöl på ögonlocket som växte oroväckande fort. Klinik 1 tyckte avvakta, hemmavet skickade mig med expressfart...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 702
Senast: barajag...
·
M
Foder & Strö Är det någon som skulle kunna berätta för mig varje vitamins funktion då man ger den till hästen. På hyllorna i ridsportaffären står...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Bella_Bus
·
Foder & Strö Jag har fått erbjudande om hö som skördades juli 2005... eftersom det är gratis så tänker jag att om det är lite dåliga värden så kanske...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: cactuspower
·
Hästvård Ja som rubriken lyder... Har fått hem mitt sto som har blivit väldigt mager medans hon va borta. Har ställt henne på fri tillgång med...
Svar
12
· Visningar
1 105
Senast: Annakarenina
·
Hästvård Fixade en permanentbädd av halm för en dryg månad sedan, och hittills har den fungerat bra. Men idag slog det mig att den verkar lite...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Tabitha
·
R
Hästvård En tjej i mitt stall drog av skorna på sin 16-åriga häst för över 1 år sedan. Hade inga problem med skor på sin häst men det har väl...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
22 684
Senast: Nea_
·
M
Hästvård Hej! Är det någon som har bild/bilder på ringorm??
Svar
6
· Visningar
1 770
Senast: louish
·
Foder & Strö Har lite problem nu... Mina hästar har plötsligt fallit ur väldigt fort.. Dom går på lösdrift och den här tiden på året brukar dom ha...
Svar
14
· Visningar
1 088
Senast: milly
·
C
Hästvård Min häst har väldigt känsliga ben och tack vare den lerslaskiga hösten/vintern har han fått en självspricka i karleden, alltså ett litet...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: elkan
·
Foder & Strö För att få rätt balans på min foderstat på fångisen behöver jag tillsätta 0,5 kg havre, 200gr betfor + 50g krafftminer grön, enligt...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: Cheeky_nicke
·
C
Hästvård Hej! Har försökt leta i gamla trådar men hittar inget!:crazy: Någon som vet ungefär vad det kostar att chipmärka samt slutmäta...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: tenfore
·
S
Hästvård Hej hej! Länge sedan man skrev ngt här nu.. Tappat intresset sen ögonstenen dog :( Såg precis en annons på blocket på en unghäst...
Svar
10
· Visningar
1 348
Senast: Serendipity
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix