Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja ni ser frågan.. på en ATG-klinik alltså... Tror att det är något som spökar med min dam men vet inte vad det är, och vill således...
Svar
15
· Visningar
7 172
Senast: oki
·
H
Foder & Strö Hejhej. Jag skulel vilja ha lite tips på vad man ska ge en häst som har varit lös i magen en längre tid. Jag har ett shettis sto som är...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Piccoliiina
·
T
Foder & Strö Jag vill att min häst ska ha fri tillgång på hösilage, men dom andra hästägarna vill inte ha fri tillgång till deras utan dom är nöjd...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: Tezzan_83
·
M
Hästvård Min häst jag har nu blev vaccinerad 18/4 hur tidigt kan man vaccinera henne igen? :confused: tacksam för svar
Svar
12
· Visningar
862
Senast: Harvester
·
W
Hästvård Nu är min treårings ponny så snygg, så snygg...Helt nydammsugad och klar för morgondagens tomteparad:bump: !! Han glänser som en liten...
Svar
18
· Visningar
1 640
Hästvård Måste vet. ha kollat på hästen för att man ska få ett recept på det? Eller räcker det om man ber en vet. om recept?
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: roadkilled
·
T
Hästvård Min lilla åsna får varje sommar exem. Pälsen blir ful och hon kliar av sig en massa. Blombalsam hjälpte lite men inte till allt. Har...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: SaraMio
·
L
Foder & Strö ....när man bara har begränsad tillgång till hö? Finns det något av dessa kraftfoder (HAR TILLGÅNG TILL VETE, HAVRE, SOJA) som är...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Egonson
·
Hästvård Hjälp mig fort, jag måste knäcka min farfar nu innan han åker hem:p Ska man eller ska man inte lägga på täcken på en svettig häst...
Svar
12
· Visningar
1 251
Senast: arabia
·
J
Hästvård Hejsan, jag har en sköthäst som jag har ridit nu i ca 1 månad. han är en knabstrupper och är hur mysig som helst. gillar verkligen...
Svar
8
· Visningar
1 363
Senast: Kokopelli
·
K
Hästvård Någon som vet vad det är för skillnad? Förutom färgen då förstås!:D
Svar
19
· Visningar
28 394
Hästvård Hur har tiden efter operationen sett ut för er? Går hästarna i full träning? Märkt av några biverkningar? Opererade min 6 åring i...
Svar
5
· Visningar
3 250
Senast: Choklad
·
Hästvård Vet har varit hos oss idag....' i förrgår när jag skulle ta in hästen från hagen ville han först inte komma så jag fick jag a runt...
Svar
8
· Visningar
1 630
Senast: Booloogna_
·
Hästvård Har en valack sedan åtta år. För en tid sedan släpptes han med ett sto han blev alldeles för kär i. Jag fick sära på dem men då blev han...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Hedda_007
·
D
Foder & Strö För ett par månader sen bestämde vi oss att vi skulle börja vara snälla mot våra hästar och ge dom betfor. Men tji fick vi, våran...
Svar
16
· Visningar
1 470
Senast: Love_Maya
·
L
Hästvård Hej! Vilken temperatur ska det vara i stallet nu på vintern? Alla i stallet tycker att värmefläkten ska vara på nu men blir det...
2
Svar
22
· Visningar
6 449
Senast: Love_Maya
·
Hästvård Vet att frågan ställts många gånger och personligen skulle jag aldrig köra min häst till ett slakteri, utan vänder mig till Svensk...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 010
E
Hästvård Idag stog jag å gosade med hästen min, som vanligt. Han brukar oftast vara lugn av sig men idag fick han tokspel vägrade stå stilla på...
2
Svar
25
· Visningar
3 678
Senast: Myzan87
·
Hästvård Vad kostar det att "kolla masken" allt som allt? Mycket tacksam för svar!:bow:
Svar
1
· Visningar
738
Senast: LillaMy84
·
Foder & Strö Brukar ni blöta lucern pelletsen? Jag har hört så olika hos folk. Jag brukar alltid blöta det, trots att jag ger ganska lite. Vad...
2
Svar
21
· Visningar
1 615
Senast: Mirraya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård