Temperatur i stallet?

Sv: Temperatur i stallet?

som vissa sagt tidigare..hästar behöver ingen värme, de är människorna:smirk: allvarligt talat så mår hästarna bättre när de är torr och sval luft.:rofl: :rofl:

Sv: Temperatur i stallet?

Hej, tack för alla svar. Har försökt pratat med dem i stallet igen men om det är 0 grader ute sätter dem på värmefläkten inne. Ibland kommer jag upp sent så jag kan stänga av den. Men ibland måste jag åka upp tidigare. Spånet i min box är helt fuktigt och man kan ju knappt andas där inne vissa dagar. :( Jag hade mitt fönster öppet i min box typ tills innan julafton men dem bara tjafsade med mig i stallet om att det blev för kallt och att vattnet kommer frysa trots 10 grader inne i stallet UTAN värmefläkt. Tycker fortfarande att fläkten som tar in ny lugt kan vara på eftersom det är så fuktigt i stallet, men det blir ju 5 grader i stallet då och enligt dem - för kallt.. Men det får väl vara fuktigt och varmt inne i stallet.. :(

1327: Jo, exakt. Blev förbannad på dem där uppe och sa att de behandlade sina hästar som människor.. "Hur menar du då?" var svaret jag fick tillbaka ..:mad:

ang: Ska säga det till dem. Det kanske blir billigare än att värmefläkten ska vara på och att hästarna ska må dåligt och bli sjuka pga det.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 559
Senast: __sofia__
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 049
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård