Lucern pellets

Sv: Lucern pellets

hackat strå är ju bättre på sitt sätt, men pelletsen är ju väldigt smidigt!

vi lägger pelletsena i betforn, så dom blötläggs automatiskt!

Sv: Lucern pellets

Om jag ger lucern så är det hackat... för bindemedlet är inte allt för sällan baserat på "animaliska biprodukter".. i pellets, vad trevligt, sen när kan hästmagarna bryta ned det...? Det vart lite ståhej om detta för ett tag sedan, gäller framförallt märket K**fft, där har man nu löst det med att man inte längre ser på förpackningen vad bindemedlet är gjort av... ;)

Samma märke hade ett tag också "hästhavre" som skulle vara så fin... ja, polerad med fiskleverolja... men vad fint då!

Numera köper jag inte ens saltsten av det märket... de har säkert lyckats få i något där med.. :o :D

Men framförallt så är dt ju bättre för magarna med hackat.

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix