Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har precis fått den kompletterande mineralanalysen och har suttit och räknat lite. Det jag har räknat på är vad jag givit innan jag hade...
Svar
9
· Visningar
1 172
Senast: HannaZ
·
W
Hästvård Pållen hade två sår på nosryggen i somras. När dom läkt blev det vit päls där i stället för brun så han ser knasig ut nu. Kommer det...
Svar
13
· Visningar
1 463
Senast: woffihaa
·
T
Hästvård I perioder kommer det lite gegga från skapet på min häst. Inget jag oroat mig för tidigare då det inte verkar vara farligt, bara gojs...
Svar
6
· Visningar
1 491
Senast: traloppan
·
I
Foder & Strö Nu hade jag tänkt testa vad min häst tycke rom mest. Men vad för frukter grönsaker kan dem äta ? Alltså cirtron uteslutar jag driekt...
2
Svar
21
· Visningar
7 689
Senast: Lazio
·
C
Hästvård Hur mycket borstar ni på era islänningar? Har hört så många varianter på detta. En del struntar helt i det och andra den gamla...
Svar
6
· Visningar
1 400
Senast: Borkan
·
Foder & Strö En del kanske såg min tråd om nya hästen, Connemaran på 4 år. Han visar sig vara en rätt kräsen herre. Ute i hagen har han tillsammans...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: nexxa
·
G
Hästvård Hej, min lilla ponny bukopererades i januari iår där de tog bort en tredjedel av blindtarmen, han fick en särskilld foderstat som vi...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: linda746
·
Hästvård Har nygligligen skaffat en halvblods valack som lider av sadeltvång. Vissa dagar så går det bra att lägga på sadeln vissa inte...
2
Svar
26
· Visningar
3 469
Senast: Doxa
·
Hästvård Har en bekant, som vi kan kalla Nisse som står inackorderad i ett större stall. I detta stallet så skall det ingå fullskötsel, dvs...
2
Svar
22
· Visningar
2 717
Senast: Doxa
·
Foder & Strö Har funderingar på att ställa min häst på nån typ av färdigfoder, men har aldrig gett det tidigare. Han alltid gett lusern, korn, havre...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: rubytoo
·
Hästvård När är bäst att "smeta" på det på hovarna? På morgonen innan hästen går ut? På em när hästen kommer in? På kvällen när hästen står...
Svar
13
· Visningar
1 278
Senast: frid
·
Hästvård Har en islandshäst med mkt steg- som slår sig i hagen. Visserligen har han bara gjort det två ggr, men detta har skett inom tre...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hade veterinären ute idag för jag tyckte att han gick orent på bakbenen. Och visst det hade jag rätt i, men det var ännu värre än vad...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 492
Senast: Salonikel
·
Foder & Strö ....ca hälften av hästarna har blivit lösa i magen nu när vi gått över till ensilage? Och dom är riktigt lösa så inte vågar man stå...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: ameo
·
Hästvård Har köpt en liten unghäst som inte är så mycket hanterad. Hon är känslig och enormt lättlärd dock! Vill inte skrämma henne i samband med...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: Bison
·
Hästvård Har nån hört talas om det ?? Isf vart får man tag på sånt o vad heter det mera exakt?
Svar
4
· Visningar
1 358
Senast: Corax
·
L
Foder & Strö Vad ska jag göra..? Min unghäst har varit inne några månader på stall, äter hösilage och havre och är fortfarande lös i magen till och...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: blohme
·
J
Hästvård Förra ägaren till min häst råkar vara ET, och hans dotter är min kompis + var hästvakt när min häst fastnat, så hon tyckte att det var...
2
Svar
23
· Visningar
2 141
Senast: diny
·
C
Foder & Strö Ursäkta väldigt dum fråga kanske... :o Men hur märker man att en häst har proteinbrist? visst är det väl olika från häst till häst...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: milly
·
Hästvård Hej, sitter och skummar i trådar som handlar om alternativ hovvård och tycker mig se en "viss" tillbaka gång för dessa metoder utifrån...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: vdb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix