jenny82
Trådstartare
Sv: Röntgen?
Jag ska nog ringa o prata med min veterinär o se vad hon kan göra.
Usch jag vill inte fixa det iaf. Jag vill inte vara en mördare. För det är så jag känner mig. Men det bästa för honom är väl att få somna in.
När jag tog bort min förra häst så bad jag min veterinär om hjälp för jag orkade inte fixa med allt själv. Det blev så jobbigt helt enkelt. När veterinären och jag fixat allt med försäkringsbolaget så att vi visste att de godkände anledningen till avlivningen (obs viktigt för att få ut på försäkringen) så bestämde veterinären och jag bara en dag när jag körde hästen till kliniken på kvällen och morgonen därpå kom slaktbilen. Veterinären hade då gjort allt åt mig, ringt slakten, tagit hand om själva avlivningen och dessutom lagt ut pengar åt slaktkillen. Jag kände mig trygg med att veta att sköttes professionellt, behövde inte vara med och fick en faktura hemskickad i efterhand. Dessutom är det skönt att veta att hästen inte blir satt på en slakttransport till Italien eller kanske blir såld för en spottstyver som sällskapshäst.
Jag ska nog ringa o prata med min veterinär o se vad hon kan göra.
Usch jag vill inte fixa det iaf. Jag vill inte vara en mördare. För det är så jag känner mig. Men det bästa för honom är väl att få somna in.