Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Har en valack som de senaste veckorna börjat ligga och klia magen, har jag trott. Men idag såg jag att det inte är magen utan i...
Svar
5
· Visningar
3 330
Senast: IrpaSnirpa
·
D
Hästvård Fick höra av ET som behandlade min häst igår att regeringen ska i mars ta ställning om ändringar om bla kiropraktik. Förslaget är att...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: diny
·
D
Hästvård hej. har en liten hingst som antagligen fick kolik igår. rullade sig, ingen feber, men mådde pyton. jag var ute i flera timar och gick...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: dalslina
·
S
Foder & Strö Jag arbetar min 3,5 åring 4-5 dagar per vecka, med arbete menar jag skogspromenad, uppsutten skritt o trav, longering och tömkörning...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: pinky
·
P
Hästvård Jag har haft min häst i 14 månader och är inne på min andra hovis då den förra verkade honom så mycket att han blev halt och stående i...
2
Svar
29
· Visningar
4 790
Senast: mariposa
·
T
Foder & Strö Jag undrar vad som gäller ang försäljning av foder. Köpte ett 10-tal fodersäckar och fick sedan en höanalys som visade att mitt...
Svar
8
· Visningar
854
Senast: Strajder
·
Hästvård Kanske bilder? Jag har en skavsårskänslig häst med ganska rejäl vinterpäls och väldigt lätt för att svettas. Inte särskilt bra...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Ante
·
B
Hästvård sto 7 år vbl när man drar handen över ryggen så lägger hon sig nästan eller "knäar" när man kommer längre bak oftast bara vid...
2
Svar
36
· Visningar
3 394
Senast: Borkan
·
I
Foder & Strö Vad händer med överskottsproteinet när hästen har fått i sig det den behöver? Överskott från grovfoder sägs ju inte vara skadligt men...
Svar
13
· Visningar
1 788
Senast: Ideaal
·
P
Hästvård Min häst har ett hornhinnesår och har nu efter många olika preparat blivit tillsagd att köpa i-com tårvätska. Har ringt till ett tiotal...
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Pyttan
·
H
Foder & Strö Ja, som överskriften förtäljer...Vilken dos ger man till ston i hormonell oblans? tack på förhand mvh
Svar
2
· Visningar
1 085
Senast: hastvana
·
C
Hästvård Hej ! Har två hästar som går i en liten hage på 40m2 alltså 20x20 m Den är tyvärr jätte lerig som de flesta är nu i detta milda klimat...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: malina
·
F
Foder & Strö Hej! vill bara delge er mina positiva erfarenheter av fri tillgång på hösilage! Jag har hållt på med hästar i över 25 år men inte...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: frid
·
Foder & Strö Okej. Dumförklara mig inte, men det här med foderstat är för mig ett enda virrvarr, programmen talar i gåtor och ja. Hjälp?! Hur gör jag...
Svar
1
· Visningar
1 789
Senast: ameo
·
Hästvård Min häst verkar ha ont i ryggen. Satt därför och läste en annan tråd om hästar som har ont i ryggen och där pratas det om att ont i...
Svar
7
· Visningar
1 475
Senast: anglo_
·
Hästvård Ja funderar på att klippa min häst nu då han blir väldigt svettig vi träning, när ja nämnde det i stallet sa en kvinna att man inte ska...
Svar
11
· Visningar
1 084
Senast: Ceciliaa
·
Hästvård hej hej! mitt varmblod har under några månaders tid blivit mer och mer jobbig att rida, han slänger med huvudet eller drar det åt...
Svar
2
· Visningar
1 356
Senast: Shenzi
·
Foder & Strö Mina två lösdriftshästar tog sig in i stallet under natten. Dom hittade fodertunnan med Lucern i och har stått och ätit en hel del...
2
Svar
20
· Visningar
1 792
Senast: _Misse_
·
D
Foder & Strö Ja, vad är egentligen skillnaden?:crazy:
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: Sparf
·
Foder & Strö Jag var i väg i dag för att fylla på betforen som håller på att ta slut. Då visade det sig att de hade ingen pelleterad kvar som mina...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30