Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Hjälp, min häst har fått korsförlamning :eek: ... De var såhär: Nu under vintern har min häst frusit mer än vad hon brukar, (jaa...
2
Svar
28
· Visningar
4 818
Senast: Salandge
·
Foder & Strö Ni som ger era hästar hö i hagen..lägger ni det på backen eller hur har ni löst det? Är ju så lerigt nu...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 357
Foder & Strö Hur många kg per dag ger ni till era hästar av det? Har funderat på att köpa det till mina två hästar. Mycket tacksam för svar!:bow:
Svar
13
· Visningar
5 052
Hästvård Hur många här masserar och stretchar sin häst på "hobbynivå", dvs. utan att kanske vara expert men för att det är bra/mysigt? Gör ni det...
2
Svar
32
· Visningar
2 598
Senast: Kharachi
·
Hästvård har suttit och lusläst vart enda tråd om gaffelbandsskador här på buke och undrar nu hur ni skulle ha gått vidare. Jag har en 6 åring...
2
Svar
20
· Visningar
8 790
Hästvård Hej eftersom vi har en så blöt vinter med sjöar till hagar (eller lera) Hörde t om att de pratat på radion om att man som hästägare...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Boj
·
P
Hästvård stel i nacken Har funderat ett tag på vart denna tråd ska ligga o jag chansar på här:crazy: :angel: Min travare e asstel i nacken...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: ponnylollo
·
Foder & Strö Kan de överhuvudtaget få det, nu menar jag inte akut, utan smygande. Om det är möjligt, finns det tydliga symptom?
Svar
17
· Visningar
7 850
Senast: rocki
·
Hästvård Om ni märker att eran häst har fått en låsning någonstanns, vad gör ni då? Väntar ni tills ET/Kiropraktor/Massör kommer ut eller...
Svar
8
· Visningar
1 640
Senast: k i m
·
E
Hästvård Satt och "googlade" på equiterapi idag och jag fick några träffar här på bukefalos, blev nyfiken och kollade... Jobbar själv som...
2
Svar
36
· Visningar
3 607
Senast: equi
·
Hästvård Min nyinköpta fölunge avmaskades av uppfödaren den 2a december, 11 dagar före flytten (skulle ha varit fyra dagar före, men blev ett...
2
Svar
21
· Visningar
2 246
Senast: neywaz
·
Hästvård Hej hej! Jag undrar omdet är någon som kan hjälpa mig med att försöka lista ut vad min unghäst har fått för hudåkomma. Längs ut...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Sunelisa
·
W
Hästvård Måste säga att artikeln som hette så i senste Hästfocus var väldigt bra! Många kloka ord från John Moore! Vad tycker ni andra som läst den?
2
Svar
34
· Visningar
2 846
Foder & Strö Tänkte börja ge fullblodet det mest för E-vitaminerna och för dom bra fetterna som finns i det. Men nu till frågan. Hur har det...
Svar
5
· Visningar
974
S
  • Låst
Hästvård hej stallägaren ringde mig för några timmar sedan och frågade om ja kunde gå ut och titta till folda som hade skadat sig (står i box)...
Svar
19
· Visningar
1 386
Senast: Boj
·
J
Hästvård Självklart får jag ett telefonsamtal från min hästvakt precis när jag kommit upp dit jag ska fira jul, och nu sitter jag väl ca. 40 mil...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: joneya
·
Hästvård Skulle hämta hästen från lösdriften.. Möts av en blödande nos... När vi kom in i stallet bar det av in i spolspiltan för att inspektera...
2
Svar
27
· Visningar
4 441
Senast: skaraborg
·
C
Hästvård Hallå allihop! Jag kommer ev ta en häst på foder (Girl) som har vilat i stort sett sen april 2006, dvs i ca 8 månader. Hon har hela...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: Helan
·
K
Hästvård Hej har min häst på ett litet lösdrift. Eftersom hon går med andra "feta" (ägaren tycker det) hästar. Därför får min arabdam på 150 8kg...
Svar
8
· Visningar
767
Senast: kbr
·
C
Hästvård Ja idag släppte vi ihop hästarna för första gången. Allt gick jättebra tills de helt plötsligt började sparka varandra som tokar...
Svar
9
· Visningar
3 178
Senast: Content
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?