Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Min varmblodsvalack verkar få sk. foderknölar av ALLT kraftfoder... :crazy: Hos förra ägare har han inte fått något kraftfoder alls...
Svar
7
· Visningar
910
I
Foder & Strö Har ett varmblodssto på 3 år som tränas för att gå kval i början av 2007. Hon opererades för lös benbit i ett bakben och sedan vi satte...
Svar
14
· Visningar
1 375
Senast: CissiCissi
·
I
Foder & Strö Hej, Som rubriken säger, hur har det gått för er som gett Flexijoint en längre tid? Vi var många (däribland vi) som började ge det i...
Svar
13
· Visningar
3 886
Senast: Ingrid och Lukas
·
T
Foder & Strö Hejsan!!!! Jag har ett litet problem. Min foderhäst är en stor häst på ca 174 cm hög och han är en travare. Han har ganska svårt att...
2
Svar
33
· Visningar
3 694
Senast: AnnaKarinA
·
P
Hästvård Hej. Min häst har fått ett hornhinnesår i somras som inte vill läka som det ska.Har varit på djursjukhuset många ggr och testat mycket...
Svar
9
· Visningar
4 472
M
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av torv? Jag funderar på att flytta min häst till ett stall där endast torv används. I stallet är det högt i...
2
Svar
37
· Visningar
2 784
Senast: Immer
·
Hästvård Nu kommer min häst ev den 15:e januari till Billund i Danmark. Vad ska jag tänka på? Han är en ettårig hingst... säjer kanske inte så...
Svar
9
· Visningar
947
Senast: Silkisif
·
P
Hästvård jaha:( , da var det dags igen till USA, antagligen mellan 3-6 manader, sa nu vill jag ha tips om vad jag ska gora av hasten. Inte latt...
Svar
11
· Visningar
1 074
Senast: prallan
·
L
Hästvård För 1 vecka sedan så hade hästen typ som regnskållar eller vad de kallas för? Det hade hon endast vid manken men nu har de spridit sig...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: lie
·
Hästvård Nån som har en islandshäst med fång? Hur illa är det? Vad gör ni i förebyggande syfte? :crazy:
Svar
1
· Visningar
682
Senast: mazarein
·
Hästvård Vet inte om jag la tråden rätt, men hoppas på lite svar i alla fall. Min ponny brukar ha kalla hovar, som dom ska ha, men nu de sista...
Svar
8
· Visningar
2 502
Senast: enjes
·
Hästvård Rena ohyran tycker jag att det är. Hur blir man av med dem? De letar ju hela havrekorn i avföringen och jag är minst sagt trött på att...
2
Svar
26
· Visningar
3 720
Senast: Rie
·
C
Foder & Strö Vet inte om den här tråden ligger på rätt plats... Men iallafall Min häst har i pertoder matvägrat, hon slutar alltså äta ibland även...
Svar
19
· Visningar
1 365
Senast: trazel
·
S
Hästvård Ni som använder liniment - vad använder ni för sort? Radital? Blue lotion? Nåt speciellt ni kan rekommendera, eller kanske tvärtom inte...
2
Svar
23
· Visningar
2 724
Senast: mirona
·
C
Foder & Strö Min häst dricker inte tillräckligt när jag åker bort på tävlingar eller träningar (över helger) vilket gör att den ganska ofta får...
Svar
1
· Visningar
2 342
Senast: Korven
·
A
Hästvård kan dom bli nerviga/nervösa av de? eller ska de inte bli någon skillnad i beteendet?
Svar
8
· Visningar
977
Senast: sthu
·
C
Foder & Strö Hej! Min häst är lös i magen, jag gissar att det har att göra med att jag precis bytat hösilage relativt hastigt. Hans avföring är...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Masse
·
S
Foder & Strö Hur mycket äter era hästar som har fri tillgång´på grovfoder? Skriv gärna vad det är för häst med. Räknade ut idag att mina 2 äter...
Svar
9
· Visningar
985
Senast: TonicWater
·
S
Hästvård Minhäst har ganska mycket gallor(mjuka) me de försvinner oftast när man rider och förra ägaren sa att det itne var någon skada... Vad...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Tror inte jag vill vara med om att kastrera någon mer häst :crazy: . Kastrerade min pålle 4/10, allt gick jättebra. Några dagar...
2
Svar
26
· Visningar
2 905
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar