Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård Hej! Jag vill inte skapa någon för-emot diskussion om barftotametod, men jag känner mig så mållös och paff. Jag och min goda vän har...
Svar
16
· Visningar
1 281
Senast: walkyria
·
Foder & Strö Hämtade hem mitt nyinköp för knappt två veckor sedan och nu är jag lite fundersam... Han är en hingstunge på 7 månader av halvblodsstam...
Svar
16
· Visningar
1 102
M
Hästvård Vilken beslutsångest att välja stall till sina pållar. Hur tänker en häst? Är det viktigt att hagen är stor eller ser de bara gräset...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Tog in hästarna från hagen nyss och den ena har ett rivsår över carpus höger fram. Det sitter mitt över carpus, är ca 2 cm långt och 5mm...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har en häst hemma som har en gaffelbandsskada och jag fick höra idag att det finns en i närheten där jag bor som behandlar hästar...
Svar
6
· Visningar
1 088
S
Hästvård Är det någon som vet något om knäledsupphakning? Kanske någon som vet nån bra sida man kan gå in på där det står om det eller någon som...
Svar
0
· Visningar
1 807
Senast: Sandy
·
J
Hästvård Har fått mitt sto - 95 utdömt pga hovbenssänkning efter fång. Har varit halt till och från under snart 1½ år. Sista tre månaderna kan...
Svar
12
· Visningar
1 553
Senast: Mia_R
·
K
Hästvård Jag jag vet inte vart jag ska börja men jag har ialla fall en 5 årig halvblodskille som dragits med skumma hältor i över ett år vi har...
Svar
10
· Visningar
1 437
Senast: Ewelina
·
P
Hästvård Min pålle ha börjat hosta förra veckan var det bara en gång per ridpass(bara skritt o trav) men idag så hostade han jättemycket säker...
Svar
9
· Visningar
891
Senast: ponnylollo
·
Foder & Strö Är det någon här som använder eller har använt det? Tyckte ni att det va bra? Vad kostar det och hur länge ska man ge det? Funderar på...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Carroz
·
A
Foder & Strö Min tjocke haflinger är liksom slapp i hullet. Han tränas ca 20 min om dagen och går nu på 9 kg hösilage (smb rp ca 52/kg foder, 7,65...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: veronican
·
Hästvård Hur snart kan man se förändringar på en spattröntgen, dvs är det ngn vits att röntga en 5-åring? Jag har en kompis som är spekulant på...
Svar
8
· Visningar
1 135
Senast: Mia_R
·
Hästvård Någon som har häst med diagnosen framdelssymdrom eller bara har en häst som har olika form på sina framhovar? Hur skor ni och har era...
Svar
9
· Visningar
1 317
Senast: Snobben
·
Hästvård Har en häst som ja varit på klinik på och nu är den behandlad för kotledsinflammation på vä bak. Börjar fundera på om vinkeln på hoven...
2
Svar
29
· Visningar
2 915
Senast: Vinja
·
S
Hästvård Tänkte höra vad ni tror o tänker...(obsarvera nu att jag förespråkar så mycket utevistelse som möjligt...det hör inte hit) Tänk att...
Svar
18
· Visningar
1 378
Senast: Immer
·
Hästvård Min pålle är slemmig i luftvägarna. Hur yttrar sig era hosthästar? Min hostar väldigt sällan, men man kan höra att hon är slemmig. Hon...
Svar
8
· Visningar
1 653
Hästvård Har haft mer eller mindre återkommande problem med min unghäst ena bakben. Själva skadan har uppkommit från en trolig spark i hagen vid...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Calvaro
·
Hästvård Balder tror vi har ömma hovar. Kände på hovarna idag och de är jämnvarma alla fyra. Under och runtom hela hoven. Kan ömma hovar vara...
Svar
16
· Visningar
2 488
Senast: coari
·
Foder & Strö Att höst/vintergräset inte innehåller mycket näring råder det väl inte mycket tvivel om. Men hur är det med gräset som VÄXER nu i...
Svar
3
· Visningar
737
Hästvård Äsch min ena häst har fått mugg... :crazy: Han har aldrig haft det tidigare, men eftersom hagen mer ser ut som en sjö så är det inte så...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 123
Senast: Molli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar