Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Hästvård Som sagt så får jag inte i brodden och hovslagaren kommer inte förens om två veckor... Bor i Stockholm så det är ju inte överdrivet...
Svar
7
· Visningar
1 102
Senast: Lejonelle
·
E
Foder & Strö Såg en annons i en tidning om ett tillskott som heter STRIDE HA. Ska innehålla Glucosamin, HCI, Chondrotin, MSM och Tuppkam.. Ska vara...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Ingrid och Lukas
·
Hästvård Köpte en 2,5 årig fullblodsvalack för lite mer än en vecka sedan. Veterinärbesiktigade ej (ja, man lär av sina misstag :crazy: ) Första...
Svar
13
· Visningar
3 078
Senast: sture
·
Foder & Strö Hej ni som har fånghästar! Hur gör ni när ni vänjer in era hästa på hö? Vi har bokat 50 ton hö från en gård. Vi får höt i omgångar då vi...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: Ante
·
E
Hästvård Hur ofta bör man avmaska, och vad ska man vaccinera imot, och vad? Vad exakt ska man betala när man har foderhäst? När tar skadorna in...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: nyponros
·
Hästvård Vårdar ni era hästar på något speciellt sätt i jul? Får de några julklappar? Min toto får inga julklappar, men väl några morötter och...
2
Svar
25
· Visningar
1 695
Senast: Mirre
·
Hästvård En bekant köpte en islänning i somras. Den gick igenom vetbes ua. Ett halvår senare får hästen problem med andningen och det piper om...
Svar
5
· Visningar
2 764
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Efter månader i hag-gegga så börjar mina hästar få problem med strålen. Jag tror inte att det utvecklats helt och fullt till strålröta...
Svar
18
· Visningar
2 997
J
Hästvård jag undrar vilken ålder som hästar blir könsmogna? Går det att släppa ihop en hingst och ett sto både på 1 år..? behöver svar snarast!
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: sassiball
·
T
Hästvård Jag har märkt att en av mina hästar har lite snuva, vit, och frustar och fnyser lite grann. Hon har ingen temp, inga svullna...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: tant
·
E
Hästvård Heej ! Jag har en liten c-ponny som har fått mugg, och jag undrar hur man botar det på bästa sätt?:confused: Först så blev hon...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: Lilllen_90
·
Hästvård Finns det någon här som har erfarenheter av Hippogrip? Det är gummiskor, eller gummisulor eller vad man ska säga, som man lägger på som...
Svar
19
· Visningar
1 787
Senast: Asa_S
·
Foder & Strö Ser i mitt foderprogram att jag inte har någon prisuppgift för fibergi musli. Är det någon som fodrar med detta och som vill vara vänlig...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: amalia
·
E
Foder & Strö Halloj ! Jag har en c-ponny, korsning mellan många raser som arab, welsh cob, newforset m.m.:) Och hon rids för det mesta 7 dagar i...
Svar
2
· Visningar
776
Hästvård Har funderat en del på detta med bara skor fram. Finns det inte risk för att hästen undviker att belasta bakbenen i olika grad om man...
Svar
5
· Visningar
1 315
H
Hästvård HAr hört att det är dåligt att raka benen på hästen men tycker det är fult när man rakar hela kroppen o så är dom långhåriga på benen ...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 306
Senast: Silkisif
·
L
Hästvård Jag måste få fråga. Vad är regnskollor ? Vad får dom det av ? Va inne på en sida där det stog att deras häst fått det, men jag...
Svar
2
· Visningar
1 600
Senast: Lillo
·
Hästvård Vi köpte precis en 2 årig tinker ifrån fastlandet (bor på gotland) och hon har varit här i ca 2 månader. Nu på sistone har hon blivit...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: YorkWann
·
Hästvård Fick för ett par dagar sedan reda på via röntgen att min häst har stora pålagringar på vänster bakknä och lösa benbitar. Enligt...
Svar
17
· Visningar
1 692
Senast: Lejonelle
·
M
Foder & Strö Har flyttat hem hästen från skolan där jag haft henne innan. Där åt hon 11kg hösilage och 1kg hö. Vilket funkade kanon då värdet på...
Svar
14
· Visningar
1 311
Senast: CissiCissi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka