Sv: Jul

Det blir tidig morgon ute i stallet imorgon och massor av morötter och kel, sen blir det en lufsrunda ute i skogen skulle jag tro, om det inte är orkan och översvämmning, då får min pålle nöja sig med en timmes extra rykt istället, men det brukar han klara. :)

Eftersom att min häst drabbats av korsförlaming kan jag tyvärr inte rida :cry: stackars Zawilca men jag hoppas verkligen att min älskling blir bra :cry: .

Ska tillbringa min morgon med henne och jag har lagt ned enorm tid på hennes julklapp, vilket jag gör varje år. Den innehåller: Hjärtknäcke (knäckebröd i hjärtform), skurna och skalade bitar morot och självklart har jag slagit in det med fint nallephu-omslags-papper och hängt ett juläpple på paketet (ja juläpple, ett sött stort äpple jag köpte på ICA enbart för Zawilca, det står god jul på det :love: 13 kronor för det äpplet men det var det värt till min älskling :love:

Lite 'speciell' jul fick/får mina ändå. Var nyss ner och delade frikostigt ut första delen av årets julklapp - varsin shot plegg till vardera häst. Tänkte släppa ihop flickorna i stor hage sen när det verkat. Tror det blir en julklapp i deras smak. Hur jag ska göra med valacken har jag inte bestämt än..

brukar vara hästledig över julen... nån dag innan brukar jag skritta ut barbacka en sväng :love: (händer inte så ofta annars) och mysa lite extra. däremot brukar jag åka hem till familjen över jul (15 mil från hästen) och mutar stallägaren att ta hand om honom :angel:

Appropå mysiga julritter- det var meningen att min häst och jag skulle avnjuta en mysig skogspromenad i solskenet... Så fel man kan ha, då jag tänkte gå med honom men skritta fram honom från hästryggen så tog jag enbart på mig hjälm (kan tilläggas att jag ALLTID har väst på mig annars, oavsett hur jag lägger upp ridpasset, men 200 meter utan väst och i skritt, hur farligt kan det vara... tänkte dumma dumma jag...). Vi hann ungefär till skogen när min häst utan förvarning accelererar från 0 (skritt) till 100 på en millisekund, rakt in i tät snårskog... Tog ungefär två sekunder för hästen att hitta ett lämpligt träd att lämpa av matte vid...

SMACK! sa det, sen rann jag nerför stammen som en blöt fläck... :crazy:
Ren tur att jag inte knäckte både ett och två revben, nu klarade jag mig undan med ömmande revben, en präktig svullnad på höften och ett blåmärke stort som en knytnäve.. Hade jag varit minsta lilla religiös hade jag tagit det som ett tecken från högre makter att inte rida utan komplett säkerhetsutrustning, no matter what.:bow:
Jag lär ju inte göra om det misstaget igen, då svettas jag hellre ihjäl.:D

Detta blir en jul att minnas med smärta, men julgodis fick pållen ändå :bump:

Dem får lite extra gott i krubban och sådär.
Har inte hunnit rida nåt varesig igår eller idag och imorogn får vi främmande så får ta det i övermorogn

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 148
Senast: Mirre
·
Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 393
Senast: Fiorano
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 580
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka