Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård ...Det är frågan! Det har ju inte varit nån vidare vinter, och pållan har hållt sig kort i pälsen. Men nu har den växt på sig och när...
2
Svar
28
· Visningar
1 903
Senast: Atomiic
·
Foder & Strö fyllde i alla värden på hippocampus.... Ämne Behov Tilldelat Balans % Kommentar TS 4,5 7,6 68,9 Du...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Messy
·
Hästvård På kvällen drygt 4 h efter ridtur hittade jag en liten "knärt" mellan men utanpå senorna på insidan vä fram, några cm nedanför framknät...
Svar
2
· Visningar
2 541
Senast: lundborg
·
Hästvård min häst har fått ett sår strax ovanför hoven som är ca 1*1 cm, det är öppet och hon har väldigt ont när man tar på det eller runt det...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: attempt
·
R
Hästvård Har lagt ut en tråd om min häst som har fång med rotation. Många trevliga inlägg och jag tackar för alla råd och tips. En sak som...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 932
Senast: axel
·
Hästvård Min häst har bronkit men har i princip aldrig hostat under sin sjukdom (endast någon period och sen någon enstaka gång). Nu har han vart...
Svar
10
· Visningar
965
Senast: caballus
·
C
Foder & Strö Ger mina hästar soja eftersom hösilaget har ganska lågt proteinvärde. Några dagar efter att jag kommit upp i full giva så märkte jag att...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: CissiCissi
·
Foder & Strö Är det någon som använt det? Vilken version isf? Till vilken typ av verkamhet? Jag brukar själv använda den äldre versionen av...
Svar
2
· Visningar
1 096
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hej, I vårt stall funderade vi att skaffa dessa som är på bild men nu är det ett par i stallet som säger att dom absolut inte är bra...
Svar
7
· Visningar
1 907
Senast: nexxa
·
F
Hästvård Undrar lite över hur mkt ni motionerar era gamlingar och speciellt nu vintertid?? Jag har en 27 årig dam som går på lösdrift, frisk o...
Svar
11
· Visningar
2 365
Senast: ako
·
Hästvård någon som har gjort det på sin häst? min äter upp halva stallet, tänkte kolla om det var någon brist.... finns det något man kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 270
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Mina hästar har ätit lusern hackad strå i ett par veckor. Jag har ökat givan lite i taget och är nu uppe i knappt 2 liter. Men unghästen...
Svar
9
· Visningar
2 974
Senast: Burza
·
H
Hästvård Håller nu på att sätta igång min häst efter en ganska lång konvalecens ( c:a 4 månader ) . Har nu skrittat i en månads tid och har nu ...
Svar
12
· Visningar
4 700
Senast: Häst 2004
·
K
Hästvård Hej min häst har ibland svårt att släppa efter på benet när jag ska kratsa hovarna Bakbenen. Hon liksom drar åt sig benet uppåt och det...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Ambra
·
D
Hästvård Detta med grunden är helt förvirrande... Men nu läste jag på www.intervet.se - vidare till www.fass.se: Grundvaccination Hästar...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: denise_olofsson
·
Hästvård precis som rubriken, får man ha hästen ute 12 eller 16 timmar per dygn utan ligghall? tacksam för svar!
Svar
8
· Visningar
947
Senast: linnsan
·
Hästvård Jag fick hem ett föl för ungefär 1 månad sedan. Hon hade som knölar i pälsen över hela ryggen. Jag trodde först att det var lera som...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: hyperff
·
F
Hästvård Fick svar på att vår snart 20-åriga ponny har Cushing´s, och har talat med två veterinärer som jag fått förtroende för. När jag...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: flashlight
·
D
Hästvård Hej! Jag har några frågor. * Hur mycket kostar det att kastrera en häst? * Kan man kastrera en gammal hingst. Tacksam för svar...
Svar
6
· Visningar
798
Senast: _Diddl_
·
H
Foder & Strö måste bara höra, vad jag som flörstått ger väl de flesta typ 1 - 2 dl foderjäst till en häst per dag?? jag ger 2 dl till min, men nu...
Svar
6
· Visningar
1 555
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka