Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det enda som hjälpte på mitt halvblod, det var en receptbelagd salva som heter socatyl. Den är kanon till svårläkta sår, den ligger kvar som en hinna och hindrar smuts från att komma in. ( även perfekt till sår på sommaren då flugorna inte kommer åt!!)
Äsch min ena häst har fått mugg... Han har aldrig haft det tidigare, men eftersom hagen mer ser ut som en sjö så är det inte så konstigt.. Han måste dessutom ha boots på sig i hagen vilket inte gör det bättre precis. Det är inte allvarligt, men har blivit så på bara några dagar, dvs det kan snabbt bli värre.
Så vad gör man egt???
Det finns ingen torrare hage. Så det är antigen stå i skitigt vatten och lera hela dagen eller stå inne... Han är iofs inte så förtjust i att vara ute i regnet, men min andra häst får också stå inne, jag vill inte att han ska vara ensam hela dagen, och han tycker det är fint att vara ute trots regnet..
I dag är dom inne.
Hur skulle ni ha gjort??
problemet med socatyl är att det inte FINNS längre å heter socatil å att veterinären måste söka ny licens å att min häst fick ett j*a överben....
damn it.......
problemet med socatyl är att den löser upp sig och "försvinner" av geggan. den är jättebra på sår på sommaren då inte flugorna kommer åt innanför den hårda skorpan, men den är inte moståndskraftig mot väta. den verkar lokalt antibiotiskt pricis som streptocillinet.
Jag fattar inget vad du svamlar om här...
när du nämner det så har jag nog hört det förut. men varför fick du inte tex. streptocillin i stället ? det är ju oxå lokal antibiotika.
Äsch min ena häst har fått mugg... Han har aldrig haft det tidigare, men eftersom hagen mer ser ut som en sjö så är det inte så konstigt.. Han måste dessutom ha boots på sig i hagen vilket inte gör det bättre precis. Det är inte allvarligt, men har blivit så på bara några dagar, dvs det kan snabbt bli värre.
Så vad gör man egt???
Det finns ingen torrare hage. Så det är antigen stå i skitigt vatten och lera hela dagen eller stå inne... Han är iofs inte så förtjust i att vara ute i regnet, men min andra häst får också stå inne, jag vill inte att han ska vara ensam hela dagen, och han tycker det är fint att vara ute trots regnet..
I dag är dom inne.
Hur skulle ni ha gjort??
min häst får precis som du säger bara rasp. Runt hasen och knät mugg har han i princip aldrig haft Vad ska man skylla på då liksom söliga hagar känns inte som ett alternativ
Nej det är ett halvblod utan hovskägg i princip