R
rocki
Sv: Mugg..
mkt förståndigt
Jag är av den åsikten att hästarna mår bäst av att vara ute
mkt förståndigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är av den åsikten att hästarna mår bäst av att vara ute
men hur gör ni innan ni kletar på inytiol? tvåttar med jodopax eller lactacyl?
Äsch min ena häst har fått mugg... Han har aldrig haft det tidigare, men eftersom hagen mer ser ut som en sjö så är det inte så konstigt.. Han måste dessutom ha boots på sig i hagen vilket inte gör det bättre precis. Det är inte allvarligt, men har blivit så på bara några dagar, dvs det kan snabbt bli värre.
Så vad gör man egt???
Det finns ingen torrare hage. Så det är antigen stå i skitigt vatten och lera hela dagen eller stå inne... Han är iofs inte så förtjust i att vara ute i regnet, men min andra häst får också stå inne, jag vill inte att han ska vara ensam hela dagen, och han tycker det är fint att vara ute trots regnet..
I dag är dom inne.
Hur skulle ni ha gjort??
Hej! Det som funkat jätebra i vårat stall (alla hästarna hade mugg smatidigt) var PROBoljan. Man kan köpa den i alla hästaffärer. Den trokar ut, och muggen försvinne rjättesnabbt! Den kan jag verkligen tipsa om! Men min häst stod i sjukhage den tiden han hade mugg, men när jag släppte honom i den stora som är en ända lersjö oljar jag in hans ben med matolja! Mkt praktsikt!Äsch min ena häst har fått mugg... Han har aldrig haft det tidigare, men eftersom hagen mer ser ut som en sjö så är det inte så konstigt.. Han måste dessutom ha boots på sig i hagen vilket inte gör det bättre precis. Det är inte allvarligt, men har blivit så på bara några dagar, dvs det kan snabbt bli värre.
Så vad gör man egt???
Det finns ingen torrare hage. Så det är antigen stå i skitigt vatten och lera hela dagen eller stå inne... Han är iofs inte så förtjust i att vara ute i regnet, men min andra häst får också stå inne, jag vill inte att han ska vara ensam hela dagen, och han tycker det är fint att vara ute trots regnet..
I dag är dom inne.
Hur skulle ni ha gjort??