Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min medryttarhäst mjällar lite i luggen, det kliar också tydligen, inte så att han står o kliar sönder sig, men han tycker det är...
Svar
3
· Visningar
814
S
Hästvård hej stallägaren ringde mig för några timmar sedan och frågade om ja kunde gå ut och titta till folda som hade skadat sig (står i box)...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 577
Senast: strösslet
·
P
Hästvård I vårt stall finns det några pållar som inte får lika mycket mat/mat på samma sätt, som de andra. En är mullig, en är normalhull på...
Svar
16
· Visningar
956
Senast: norpan1
·
F
Hästvård Faller hon ur igen?? Fattar inget... hon har gått upp sakta men säkert sen i somras å nu tycker jag att det ser ut som om hon är påväg...
Svar
15
· Visningar
1 031
Senast: Fullblod
·
Hästvård Min (annars mkt matglada) ponny hade inte rört höet i går morse, dock ätit allt krftfoder, men var annars pigg och glad (tog inte...
Svar
7
· Visningar
5 549
Senast: Gabby_Ossi
·
Foder & Strö Såg detta på en burk. Men hur räknas IE? Är 2,5 IE/g = 2,5 mg/g? Mvh Tora
Svar
4
· Visningar
778
Senast: Tora
·
Foder & Strö Finns det annat rent fosfortillskott än Fosforbalans? Skulle vilja ha något som inte är i pulverform, så jag inte behöver blöta maten?
Svar
12
· Visningar
1 237
Senast: amalia
·
Hästvård Två av hästarna står i boxar på logen och varav den ena är en fölis i gott hull och med bra päls, saken är den att han blev lite snorig...
Svar
8
· Visningar
811
Senast: ssannna
·
Hästvård När jag i somras köpte vår shettis var han inte vaccinerad, någonsinn!! Han har tävlat trav i några år och jag undrar om inte det är...
Svar
11
· Visningar
1 055
Senast: tigerofswe
·
Hästvård Jag tänker alltid efter jag gör något... Avmaskade idag då det äntligen blivit lite kallt och kom på efteråt att kolla datumen på...
Svar
2
· Visningar
2 779
Senast: lady_vip
·
Hästvård Fick idag ett svar från SVA som naturligtvis gjorde mig jätteglad :banana: men samtidigt förbryllad och undrande. Kan ju dra historien...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: rocki
·
C
Hästvård Hej!! Våran pålle blev idag vaccinerad för botulism första sprutan av tre.. Min fråga är eftersom vi inte var på plats och kunde fråga...
Svar
7
· Visningar
1 602
Hästvård Läste bipacksedeln där det stod att Quadrisol ska ges före utfodring. Apoteket visste inte men chansade på ca 1 timme innan. Nån som vet...
Svar
6
· Visningar
1 213
Senast: arabia
·
T
Foder & Strö Kan en häst äta hur mycket somhelst?! Kan hästar få någon form av ätstörning, typ hetsätning? Jag har numera ansvaret över en...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 876
Senast: annabr
·
Foder & Strö Jag använder havre av sorten Matilda (vi odlar själv) och undrar om någon vet vad det är för värden i det? Om man använder ett...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: sassiball
·
A
Hästvård Hästen jag rider var plötsligt halt i morse. Eftersom jag är enda ryttare och har varit sjuk har han inte ridits sen i lördags och sen...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Annse
·
R
Hästvård Ni som haft hästar med muskelinflammation i länd o korsryggsregionen, har era hästar blivit helt bra och hur såg eran rehab ut? Sitter...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: tenfore
·
Hästvård Min pålle blev besiktad igår, han är 17, snart 18 år gammal. u.a på det mesta, dock har han ju överbett, kronisk lymfangit h.b (som...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: Melle
·
P
Hästvård Nu blev det så kallt till slut, efter en låååång höst.... Och jag undrar vad ni tänker om täcken nu när klimatet är som det är. En...
2
Svar
22
· Visningar
2 089
Senast: Yamaha
·
P
Foder & Strö Hej! Är det någon som kan svara på vad som gäller för foderföretagare? Hur går man tillväga för att lokalisera,analysera och...
Svar
7
· Visningar
786
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka