Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö ringde idag upp till granngården då jag ville köpa sojamjöl till mina hästar. Dom behöver nämligen lite extra protein. Dom svara att dom...
Svar
10
· Visningar
8 104
Senast: sassiball
·
M
Hästvård Ni som provat det mot strålröta på era hästar, hur har ni gjort? För det är ju lixom vatten=rinner av strålen. Eller har ni haft lotion...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 265
N
Hästvård min lille islänning har gått och blivit halt. igår när vi va ute fick han springa av sig lite i ridhuset. de va roligt tyckte han så han...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Naggur
·
J
Hästvård hur visas sig detta att en häst har pålagringar? Blir hästen halt ...? Hur allvarligt är detta, måste man ta bort hästen p.g.a...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: Egonson
·
K
Hästvård Hur gör ni med era hästar som får mugg? Min sköthäst får det väldigt lätt (hagen är jättelerig) :( Tror det var förr förra vintern hon...
Svar
5
· Visningar
1 402
Senast: tinafinis
·
M
Hästvård Presis som rubriken så undrar jag om hovslagare verkligen ska verka ner så hårt att de tar ett lager av sulan också? Är det normalt att...
Svar
5
· Visningar
1 376
Senast: sofflan82
·
Hästvård Den ena hästens sadel ligger inte bra, den är sned. Jag har beställt en ny sadel åt honom, men den kommer inte för än tidigast nästa...
Svar
10
· Visningar
1 201
Senast: pinky
·
T
Hästvård Skulle ni köpa en häst med känd Erlichia dock lägsta gränsvärdet. Allt funkar mellan mig o hästen men änndå:confused: Har förstått att...
2
Svar
33
· Visningar
3 101
Senast: Corax
·
I
Hästvård Lite trött nu, men vet någon om man kan använda matolja som hovolva? Har för mig att någon sa det.... :angel:
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Showjumping
·
L
Foder & Strö Har pga av det fuktiga vädret tagit och saltat mitt hö men nu har saltet smält och det är blött. Nu kommer ju allt hö att mögla:crazy...
Svar
8
· Visningar
2 051
Senast: carinaso
·
Hästvård I går började mitt halvblodssto liksom halka till med högra bakbenet i traven. När en kompis kollar ser hon att hästen dels inte lyfter...
Svar
18
· Visningar
3 132
Senast: Zorro86
·
8
Foder & Strö Jag har ett varmblodsto på 10 år,och vad jag än ger henne,och hur mycket jag än ger henne så går hon inte upp. Blir galen. Vad och hur...
Svar
7
· Visningar
820
Foder & Strö Hur går det eller hur gick det?? Hullmässigt alltså. Hur lånt tid tog det innan ni märkte att hullet stabiliserade sig? Ni som gav upp...
Svar
11
· Visningar
1 343
P
Hästvård Hej! Skulle behöva lite råd från någon som är duktig på hovar. Mitt varmblod, f.d travare, har röda märken på alla fyra hovar...
Svar
6
· Visningar
5 086
Senast: malols
·
V
Hästvård Troligtvis hänger detta inte ihop men jag tänkte i varje fall kolla med er... Min häst fick kolikkänning igår. Dagen innan fick han...
Svar
7
· Visningar
2 651
H
Hästvård Hej! Har lämnat kvar mitt sto på hästsjukhuset pga kraftigt inflammerad led. Dom tog prov på ledvätskan (som i övre framknäleden...
2
Svar
24
· Visningar
7 079
Senast: Helan
·
Hästvård Efter en varm höst/vinter har vi nu frost (västkusten) gräset är helt vitt. Samlas det en massa sockerarter i gräset fortfarande som kan...
Svar
10
· Visningar
1 481
Senast: Immer
·
Hästvård Min 17-åring har gjort sig något i hagen idag. :cry: Hennes vänstra bakben är jättevarmt och svullet från has till hov, och hon vill...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: miss_kala
·
T
Hästvård Min foderhäst håller hela tiden på och tuggar på bettet och så löddrar han också jättemycket från munnen när han tuggar på bettet. vad...
Svar
10
· Visningar
1 742
Senast: Myy
·
F
Hästvård Urdum fråga från en som aldrig lägger täcke på hästen, men nu ska det ske ... Min häst står i en utebox och har öppen dörr och...
Svar
10
· Visningar
1 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka