Sv: Spola kraftigt inflammerad knäled
NY LÄGESRAPPORT
Har nu gått 6 veckor sen jag fick hem hästen efter 11 dagar på Strömsholm.Hon åt butta och Hippotrim under en lång period och efter att vi slutade med deta har hon varit riktigt varm på utsidan av knäleden men blivit svalare efter promenad 10-15 min. De sista dagarna/veckan har hon bara varit lite varm, nästan kall i benet. Hon har inte någon gång varit halt eller haft feber eller nåt annat.
Idag var vi på återbesök.
½ grads hälta på rakt spår i trav.
Hoppar nästan på 3 ben efter böjprov, men det hade jag räknat med.
Röntgen visar att hon har två små pålagringar i mellersta knäleden (carpus) fast det var den övre som var infekterad. Dessa pålagringar hade hon även i våras och de har ökat lite, lite.
Med andra ord så mår hon ganska bra och får åka med hem som sällskapshäst. Ska fortsätta med butta ett tag och så ska hon äta Cosequin (jösses, svindyrt ju...). Köpte två stora burkar, gick på över 4000:-...
Vi har inga mål att kunna rida igen, bara hon kan gå i hagen och göra sitt sällskapsjobb så är vi nöjda. Hon är glad och full av god energi så vi fortsätter att hålla tummarna för att hon med tiden kan bli ännu bättre.
Hälsn Helena