Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Dags att öka på fodret rejält till lilla dräktiga pållan och sitter nu och räknar på lite olika alternativ. Har hittills bara behövt...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Antiqua
·
R
Hästvård Ska vaccinera mitt sto i slutet av månaden o tittade igenom papprena idag. Hon har ett vaccinationsintyg som ser ut som ett litet...
Svar
9
· Visningar
891
Senast: Rio
·
1
Hästvård Hej! Undrar om någon har någon åsikt om vem som bör undersöka tänderna på hästar. Är det bättre med en hästtandläkare? eller gör en...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 666
Senast: Korven
·
V
Hästvård Idag när jag kratsade ena bakhoven på min häst såg jag att en spik i skon hade lossnat och stog rakt ut! Den stog ut under hoven så att...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: mjauen
·
Hästvård Min häst har de senaste veckorna fått 4-5 st små, ungefär en cm i diameter, "knölar" på ryggen. Inte i direkt anslutning till ryggraden...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: Myzan87
·
Z
Foder & Strö Har en unghäst som behöver proteintillskott och hon äter absolut inte lusern, har provat med allt, lite lusern i början, blanda med...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: pinky
·
A
Hästvård Snälla kan någon ge mig lite råd och tips i denna kniviga situation :confused: Står i ett kollektivt stall där tillhörande hagar är...
Svar
6
· Visningar
823
M
Foder & Strö Min shettis har ätit vetekli fram tills förra helgen.. Han har vräkt i sig det annars, han får bara 1,5 dl per dag (med havre biotin och...
Svar
10
· Visningar
969
Senast: Mallory
·
A
Hästvård Upptäckte igår att min häst var svullen i övre delen av halsen. Manen såg lite tufsig ut och sen kände jag att själva halsen var tjock...
Svar
6
· Visningar
1 350
Senast: Anna_H
·
Hästvård Ja, ni ser frågan. Inte min häst, men en i stallet som linkar på. Vet att hon har haft problem med bärrandsröta hela hösten och...
Svar
9
· Visningar
3 484
Senast: ekedal
·
T
Hästvård Kom ut till häste igår, skulle hämta in henne från hagen för att rida, tänkte "varför darrar hon, fryser hon ?!" när jag skulle leda in...
Svar
13
· Visningar
1 369
Senast: borsalino
·
M
Hästvård På veterinärens inrådan köpte jag BoT kardborrepaddar häromveckan till hästen som just blivit friskförklarad från sin...
Svar
5
· Visningar
1 235
Senast: Shimzy
·
Foder & Strö Min stora pålle har blivit galet het i samband med stall o foderbyte. I gamla stallet åt han hö nu äter han silage, han var så tunn när...
2
Svar
20
· Visningar
1 772
Senast: Masse
·
Foder & Strö vi har aldrig haft ngt problem förut med detta... vi har vårat hö uppe på loftet och alla vi tre ägare med olika hö har nu märkt att...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Mehl
·
Hästvård Jag upplever att min häst är torr i huden. Värst är det i svansen. 2 vet har tittat på svansen och de sa oxå att den såg torr ut...
Svar
13
· Visningar
11 076
Senast: Boj
·
G
Foder & Strö Undrar lite över nya shettisen. Jag har räknat ut en balanserad foderstat, men hon lämnar ganska mycket hösilage både morgon och kväll...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: Gisburne
·
Foder & Strö Hejsan Jag tänkte för första gången i mitt liv göra en analys av pållarnas hö. Men jag har lite frågor först: 1. Vart vänder jag mig...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: millus
·
V
Hästvård Jag står ju nu inför att ta bort min häst och har skrivit många trådar om detta... Tankarna går huller om buller och ut och in och...
2
Svar
32
· Visningar
2 463
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Lite rörigt i mitt huvud nu. Många fodrar med luzern, varför? Har alla så dåligt grovfoder? Eller är det lättare för hästen att...
2
Svar
23
· Visningar
4 148
Senast: anouk
·
J
Hästvård Hovslagaren var ute idag och notarade att damens (arabsto, 20år) ena bakhov växt väldigt underligt. Det är svåbeskrivet men man kan säga...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: malols
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka