Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad tycker ni att en fjording på 145 cm och dryga 100 kilos övervikt som rids 2 dar i veckan ska äta??
Svar
5
· Visningar
2 080
Senast: milly
·
Hästvård Ni som har era hästar på lösdrift,har ni bädd då som dom går på?? Vad är bädden gjord av??Och hur sköter man bäst bädden???
Svar
8
· Visningar
3 200
Senast: borsalino
·
M
Hästvård Vi har en fodervärds häst..och han grejar så fruktansvärt med munnen, vi har lånat honom förut och då har han inte gjort...
Svar
7
· Visningar
1 636
Senast: borsalino
·
Foder & Strö Ger ni era hästar något tillskott i förebyggande syfte?? Varför och vad?
Svar
2
· Visningar
855
Senast: lundborg
·
F
Hästvård De frälsta talar sig ju varma för att använda Carragen mot host-hästar. De skeptiska säger att alger innehåller åt pipan för mycket...
Svar
9
· Visningar
3 777
Foder & Strö Köpte ett litet shettisföl för en vecka sen! Nu undrar jag... Vad ger ni era små krabater!? Är ju lite skillnad på mitt stora halvblod...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Inte_Ung
·
R
Hästvård Hej. Tittat runt lite här och har inte hittat något svar på min fråga. Jag har en häst som blöder i munnen efter ridning. Mycket och jag...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: TantEster
·
I
Foder & Strö Nu vill jag veta hur dem olika fodren eller kornen eller vad man ska säga är till för. Havre ? Betfor ? Kornkross ? Mineraler ...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Idrus
·
V
Hästvård Jag har bokat tid för att ta bort min häst...:( Det känns overkligt. Nu försöker jag planera hur det ska gå till så att det blir så...
Svar
8
· Visningar
2 484
Senast: Villeroy
·
J
Hästvård ...att hästen blir lös i magen då den inte motioneras som tidigare??? Mitt sto på 19 år har eftér jag beslutat mig för att lite halvt...
Svar
7
· Visningar
840
Senast: Java87
·
O
Hästvård Hur länge brukar mugg hålla i sig? Vid mitt fall är de bara på ett ben på hästen. Tacksam för svar!
Svar
1
· Visningar
665
Senast: rocki
·
Hästvård Hej! Våran ena tvååring är nästan blockhalt på ett bakben, och lättare halt på ett framben, ska ringa Skara i morgon, men jag funderar...
Svar
3
· Visningar
3 074
Senast: sofflan82
·
Hästvård Hur kan man förhindra vävning hos en liten ponny som står på boxvila pga. skada? I wendy står det ju att man ska måla boxväggen...
Svar
12
· Visningar
1 203
Senast: prallan
·
Foder & Strö Vi har nu köpt gård och ska ha hästarna på lösdrift är det tänkt. En shetlandsponny och en islänning. Hur fungerar det med fri...
Svar
2
· Visningar
530
Senast: hillevie
·
U
Hästvård vill ta ut en sån till min häst..hästen är väldigt stel i ena sidan som ja inte kunnat rida loss, speciellt galoppen är hästen stel i...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: hillevie
·
P
Hästvård Min häst har varit lite lös i magen den senaste veckan, inte hela tiden utan bara vissa dagar. Pratade med en kompis och hon sa att det...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: PeRosa
·
Foder & Strö Pålle hade lite "extrahull" nu i höstast, men nu börjar hon tappa... har inte ändrat ridningen nämnvärt, men hon jobbar mkt bättre... vi...
Svar
15
· Visningar
893
Senast: et_flickan
·
M
Hästvård pratade med en kompis igår...hennes vän skulle avliva sin pålle för ett tag sedan... de tog hästen ut till skogen, och en man skulle...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 802
Senast: Tokmaja
·
Hästvård I fredags morse var valacken rejält svullen i höger bak. Typisk lymfangit, men även svullen vänsterbak, inte lika mycket. Tors kväll...
Svar
16
· Visningar
1 943
Senast: flashlight
·
Hästvård I går kväll kom min häst in och hade en svullnad under ena ögat. När vi kikade så syntes ingenting mer än att det hade runnit vätska...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.