Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Foder & Strö Ett tips till alla som vill lära sig mer om foder, foderstater. Varför hästen är mager/fet/omusklad. Det står det mesta i den boken. För...
Svar
10
· Visningar
1 325
Senast: milly
·
T
Hästvård hur fungerar hormon sprutor på ston som har stora problem vid brunst?
Svar
1
· Visningar
767
Senast: NiNi
·
E
Hästvård Kan någon tala om hur man vet att hästen har fått Spatt ? Vad gör man åt det ? :eek:
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Har läst att dom flesta menar för mycket protein inte är skadligt om det kommer från grovfodret, men vad om det kommer upp i 60-70% för...
Svar
15
· Visningar
1 413
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Novan är konstigt slö. När jag tog in henne från hagen så raglade hon nästan och takten i skritten var långsam (klopp...klopp...klopp...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: Shaggy
·
I
Hästvård Har mina fyra hästar gåendes i hagen nu och alla står och vilar. Upptäckte då att mitt äldsta sto, ett halvblod på 21 år är på väg...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: mysko
·
Foder & Strö jag har en häst som behöver gå upp i vikt rejält mycket och så fort som möjligt hon får nu 2,4 kg havre 2 kg groov 1 kil betfor 1,6...
Svar
17
· Visningar
1 938
Senast: happy lady
·
Z
Foder & Strö Måste man blöta Lusernpellets?
Svar
3
· Visningar
638
Senast: Zolitary
·
Foder & Strö Vad skulle ni betala per kilo för ett analyserat hösilage med bra ridhästvärden samt god hygienisk kvalitet och en TS på 65%?
Svar
17
· Visningar
4 486
Senast: Eastwick
·
J
Foder & Strö Hej. Undrar om någon har förslag på bra foder till en häst som är mkt pigg men behöver mkt mat för att gå upp i vikt.. Då min har stora...
Svar
8
· Visningar
966
Senast: lucky_skrik
·
S
Foder & Strö Jag har en korsning angloarab/travare. Jag tycker att det känns som att hon inte "tål" att äta korn eller annat foder. Jag tror att hon...
Svar
19
· Visningar
1 412
Senast: bigganl
·
Hästvård Vad skulle det krävas för att ni skulle duscha en häst vintertid? Och ni som gör det, är det ljummet vatten, tork i solarium/på med ngt...
2
Svar
27
· Visningar
4 484
Senast: tinafinis
·
M
Foder & Strö Hej. Undrar hur är det att ge lite vetekli blandat med havre o korn? 50% havre. 30% korn.20% vatekli. Tänkt är att blöta det innan...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Hej! Nu har jag fått min analys på ensilaget och jag fattar ingenting av detta. :confused: Jag är med andra ord helt nybörjare på...
Svar
10
· Visningar
1 173
Senast: milly
·
Hästvård Jag har under en längre tid observerat ett lite lustigt beteende på min häst. När hon vilar på vänster bak så tar hon fram höger framben...
Svar
6
· Visningar
820
Senast: Tora
·
A
Foder & Strö Hej. Jaha, nu möglar även mitt hö! :( Loftet där jag förvarar höet är litet och trångt och med denna värme och fukt som råder nu så...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: Tussilago
·
S
Hästvård Satt inne i boxen idag och studerade min häst när han åt höet. Han tuggade alltid åt samma håll. I hans fall vänster. Så vilket...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Superbiddi
·
Hästvård En häst jag hjälpt ägaren med nu under 2 månader hade patellaupphakning som unghäst, började vid 1-2 års ålder tror jag. han är idag 5...
Svar
6
· Visningar
1 243
Senast: rabarber2
·
M
Hästvård Vid fodringen i eftermiddags så tyckte jag att Nordisen stog och lyfte underligt på benen, och vid en närmare koll så visar det sig att...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: MadickenII
·
Hästvård Hur på verkas en häst med lymfangit av en månads strikt boxvila? Eller snarare, hur påverkas lymfangiten av boxvilan. Hästen mår ju inte...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: biffen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka