Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hejsan Jag har en häst som haft problem med sin mage hela sitt liv nu 5 år. Det som är fast ställt är att hon haft ett väldigt stort...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö E det någon som vet om hästar kan dricka bräckt vatten? Har en livlig diskussion i stallet om detta... :confused: Inte bara dricka...
Svar
8
· Visningar
2 079
Senast: Mallory
·
S
Hästvård vad ska jag göra!! jag har haft hand om ett gammalt fullblod i många år...hon är det bästa som hänt mig och jag älskar henne...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Dingelass
·
Hästvård Igår tappade min fullblodsdam en sko. Problemet är att hon tappade skon där hon har hovsprickan så hoven får ju inte växa. Jag har...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: matjo537
·
Foder & Strö har en fråga om betfor. jag har aldrig funderat så mkt kring detta med alltid vetat att man ska blötlägga betfor. Men det jag...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Nate
·
F
Foder & Strö Jag behöver hjälp med foder tips. jag har en häst som inte kan äta havre (blir HET!!) och inte kan äta betfor (lös i magen) och jag vill...
Svar
8
· Visningar
831
Senast: FiaPiaLisa
·
A
Hästvård Hej! Jag har en 21 årig C-ponny som alltid råkar ut för något. Hon har tidigare vrickat hovleden på vänster fram, och varit hos...
Svar
8
· Visningar
876
Senast: Audi
·
Foder & Strö föredrar ni och varför? Jag har tänkt välja ett färdigfoder till min häst som ändå får ganska små mängder kraftfoder. Jag har...
2
Svar
25
· Visningar
1 865
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Jag har silage nu i mindre fyrkantiga balar om 350-400 kg /st. Nu är det snart slut, och de kostar drygt 2kr / kg. Jag kan köpa balat...
2
Svar
23
· Visningar
1 890
Senast: malinsky
·
M
Foder & Strö Ja kan man ge luzern i stället för hö, till exempel sista fodringen på kvällen? jag tycker att höet är så torrt och min häst hostar...
Svar
4
· Visningar
1 538
Senast: Koppen
·
M
Hästvård ´hejhej! Jag har varit medryttare nu på en häst i några månader, och nu ska jag köpa honom. jag vte att han har gaffelbandsskada, men...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: remmis
·
Hästvård Måste bara får berätta om det problem jag haft sen april i år. Mitt underbara sto får varje för-sommar problem med gallor men i år fick...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Tussilago
·
M
Hästvård Men jag undrar om man har rätt att skjuta sin egen häst istället för att ta ut firma som avlivar. Om vi ska ta bort en av våra hästar...
Svar
13
· Visningar
1 164
Senast: Lena_B
·
Hästvård Jag skulle vilja berätta om min pålle och vad vi upptäckte vid gårdagens klinikbesök...jag köpte i aug ny häst, en 10-årig...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Maria_H
·
Foder & Strö .. i detta fall Krafft Plus Grön - någon som vet? :confused: (Vore bra om de kunde börja publicera denna typ av info på förpackningarna...
Svar
13
· Visningar
9 387
Senast: gylle
·
F
Foder & Strö Vad händer när luzern hack står för länge? Jag har ett öppnat paket kvar från i fjol och funderar på om jag kan använda det. Eventuella...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: FTW
·
Foder & Strö Ni som blötlägger pellets; Hur långt innan fodring blötlägger ni, med hur mycket vatten och med kall- eller varmvatten? Hur pass...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Linda.B
·
Hästvård Jaha, så var det dags igen:cry: ... Vet var ute idag och bekräftade att hästen knappt har några knästräckarmuskler alls, kanske det är...
Svar
7
· Visningar
1 832
Senast: munson
·
Hästvård hej! jag har ett par kompisar som ska klippa sina shettisar, men jag har ingen erfarenhet av att klippa själv och kan därför inte ge...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Vilken metod ska man använda Atkins? (stavas?). Ser en hel del sjuka bantningsätt. Om vi säger feta fjordingen Brunte. Går på ca...
2
Svar
33
· Visningar
2 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Vi med egen gård/stall
  • Födda -21