Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Min häst är kroniskt lös i magen. Inte så det rinner men det bli inga direkta "kottar", om jag säger så. Är det någon som har tips på...
2
Svar
23
· Visningar
2 269
Senast: lundborg
·
Hästvård Hej! Hur skulle ni göra/har gjort/vet at så bör man göra? Kort. En av hästarna skulle haft sin årliga booster av botulismvaccin...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: Netika
·
J
Foder & Strö Vad kan jag göra, är det normalt? Mitt hö ligger under tak m.m. men ändå så mögglar det på yttersta lagret. inne i balen är det bra...
Svar
9
· Visningar
1 350
Hästvård :confused: :cry: Ni som inte har läst mina trådar innan kan få lite bakgrundinfo: Häst, valack nio år gammal, halt för ca sex veckor...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: rocki
·
M
Hästvård vår hovslagare skodde ena hästen, men skorna passa inte på min så d fick vänta. men idioten verkade bara ena framhoven och där tog han...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 849
Senast: k-berg
·
Y
Foder & Strö Hej har en väldigt svår fånghäst.:( Hon får nu bara halm och ensilage och hon tränas inte mkt för att hon är gammal. Hon är ett...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: milly
·
D
Hästvård Min häst är halt,och jag tror det beror på att skon är för liten, hon har alltså växt ur den.Kan man bli halt för det? Jag vet inte...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: k-berg
·
Foder & Strö Frågan som rubriken lyder, hur mycket grovfoder (och med vilket TS) äter era hästar under 'natten'? Och jag menar alltså hur mycket de...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
V
Hästvård Jag behöver hjälp med att tänka kring ett svårt beslut som jag måste fatta... Som jag skrivit tidigare (i tråden bultpistol eller...
2
Svar
20
· Visningar
1 859
Senast: Izabell Bar
·
G
Hästvård Jag undrar hur långvarig sjukdomen "kvarka" brukar vara c:a? Hur många veckor tar det för [ en ]häst att bli frisk? Jag vet att...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: rabarber2
·
Foder & Strö Analys av hösilaget: TS 43% Sm rp 45 g/kg Energi 4.2 MJ/kg Treåringen växer och för att täcka proteinbehovet kom jag fram till...
Svar
16
· Visningar
1 062
Senast: Sock
·
Hästvård Har provridit en häst med olika framhovar; en hög och smal med höga trakter och en låg och bred med lägre trakter. Enligt ägaren är...
Svar
14
· Visningar
4 525
Senast: Lotus
·
Hästvård Har en kompis med ett varmblodssto, som idag inte mådde så bra :( Jag vill inte höra ring veterinär eller liknande, utan vill bara veta...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Grållens vän
·
C
Hästvård Kan man ha hästar och får tillsammans? Tanken är att ha hästarna på lösdrift, vilket kan innebära att de i så fall periodvis kommer att...
Svar
6
· Visningar
1 326
Senast: Carrick
·
Foder & Strö För ca 100%år sedan hörde jag av en gammal hästkarl att hästar som äter murkna trän och stockar kan ha fosfor brist. Finns det någon...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Galapago
·
Foder & Strö Ger min pålla betfor på kvällen, blötlägger naturligtvis,o brukar lägga i morötter i kvällshinken oxå. Nu har en kompis sagt att det...
Svar
5
· Visningar
1 869
Senast: Galapago
·
M
Hästvård Min häst trampade på en vass sten förra helgen, så vet fick komma och skära upp en liten böld och gipsa. Fick penicillin i fem dagar...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: maximilia
·
Hästvård Min valack har just nu boxvila (inne och ute några timmar per dag). Det blir ganska tråkigt för honom och nu har han börjat gnaga på...
Svar
14
· Visningar
1 654
Senast: Jejan
·
D
Hästvård Eller är det bara till för unghästar avelsston osv.? Jag har nämligen funderingar på att ha mina hästar i lösdrift. Jag har ett par...
2
Svar
31
· Visningar
3 488
Senast: Zmulan
·
Hästvård Kan hästar få det? Hästen i fråga är normalt ganska stressad och så, då hon inte haft en jättestabil uppväxt, och dessutom gått med...
Svar
15
· Visningar
1 754
Senast: Arwyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka