M
marie_eng46
Sv: för hårt nerverkad!
för d första min häst e så cool att sko och verka hur snäll som helst. han blir så lugn när d kommer en hovis. och d var inte d som var problemet... och jag bor i en liten håla så jag vet och så att han har gått skola!!!
och problemet var att skorna var för små så han hade tänkt lämna d så tills jag hade rätta skorna förstår du?..
och så gör man inte har man verka en framhov tar man den andra oxå annars är man ju lite trög! lr?
och han var inte ensam, min KUSIN var där för sjutton och såg på men hon trodde ju inte han sku kapa halva hoven för d!
förstår du lite bättre då?
Tror att alla som har häst ska prova på att verka/raspa under överinseende av kunnig hovis. Inte sin egen häst då...utan någon annans som man inte känner . Då först tror jag att man inser lite vad hovis har att jobba med och vad det kostar på kroppen.
Jag är lite nyfiken på varför TS hovis lämnade ett jobb på det viset h*n nu gjorde...inte förrän jag hört den personens förklaring kan jag döma huruvida det var oansvarigt eller ej.
Jag har en överenskommelse med min hovis när han är här och verkar mina. Minsta lilla unghästarna börjar krångla lägger han av och jag jobbar vidare med problemet så får hovis återkomma vid ett annat tillfälle. Det är inte meningen att han ska ta en massa tyngd och smällar utan det är upp till mig att uppfostra hästen. Jag hade ett halvblodssto (då 11 år) på foder som var en riktig krångelmaja med risk för skador på både folk och häst och henne sederade vi i början, allt för att undvika en massa trauma. Efter mycket jobb med henne gick det bra att sko utan sedering...
Sen lämnar jag inte en hovis ensam med mina hästar om jag inte är helt övertygad om att han känner dom väl och även här håller vi överenskommelsen att börjar det krångla ska hovis sluta och återkomma vid ett annat tillfälle...halvgjort jobb eller ej
för d första min häst e så cool att sko och verka hur snäll som helst. han blir så lugn när d kommer en hovis. och d var inte d som var problemet... och jag bor i en liten håla så jag vet och så att han har gått skola!!!
och problemet var att skorna var för små så han hade tänkt lämna d så tills jag hade rätta skorna förstår du?..
och så gör man inte har man verka en framhov tar man den andra oxå annars är man ju lite trög! lr?
och han var inte ensam, min KUSIN var där för sjutton och såg på men hon trodde ju inte han sku kapa halva hoven för d!
förstår du lite bättre då?