Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har fått ett balltramp på vänster bak, höger balle. Hur gör jag för att det ska läka? Det blir ju nersmutsat på 1 sek ute i den...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Ireland
·
N
Foder & Strö Är loppfrö samma sak som psylliumfrö? Ger man dom torrt, eller blötläggs de? Hur mycket ger ni?
Svar
14
· Visningar
2 410
Senast: mul
·
Hästvård jag har införskaffat Bot till min pojke, vaddstycken som jag tänkt ha på natten då han får sånna gallor, och tänkte att det även kunde...
Svar
8
· Visningar
1 116
L
Foder & Strö Är det ngn som vet hur länge man bör koka kornet?:confused:
Svar
5
· Visningar
1 479
Senast: hillevie
·
Hästvård Lite dum fråga kanske. :o Men varför är det viktigt att alla hästar i en hage avmaskas på samma dag? Vad kan hända om någon struntar i...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Heulwen
·
Foder & Strö Jag har bara det gamla foderhäftet från SLU (från -98 eller nåt). Är det någon som kan tala om för mig VAD i det som är utbytt eller...
Svar
7
· Visningar
687
W
Hästvård För första gången i mitt liv känner jag att idag får de banne mej stå inne.....Det blåser och spöregnar ute och det ska fortsätta resten...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 379
Senast: tigriz2006
·
B
Foder & Strö Har alltid hört att hästarna inte blir tjocka av betfor utan att det bara ger energi. Stämmer detta ? Det är ju bara socker , så man...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: milly
·
Foder & Strö Gör ni det? Jag har analys på höet och jag får ingenting att stämma, det skulle i så fall vara kalcium/fosfor kvoten - den är ok enligt...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: milly
·
P
Hästvård Vad ska man ta om man får välja korn eller vete? O svara gärna varför?
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: Fiorano
·
P
Hästvård Hej. Är det någon som vet ifall några fler bolag än sveland har livslång veterinärsvårdsförsäkring?
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Mia_R
·
G
Hästvård Vet inte vad jag ska göra med lilleman - han svettas floder på nätterna och när han är blöt kan inte min klippmaskin få grepp om pälsen...
2
Svar
30
· Visningar
2 464
Senast: Congeria
·
N
Hästvård Hur länge håller en öppnad avmaskningsspruta egentligen? Det blir alltid över en massa för mig och jag har funderat på ifall man kan...
Svar
4
· Visningar
3 699
Senast: Nate
·
W
Foder & Strö Någon som ger det till sina hästar? Funderar på å köpa det till mina. Visserligen ganska dyrt per kg men det håller väl bättre än...
Svar
8
· Visningar
1 141
Senast: Mierna
·
Hästvård Ja, vad är egentligen oddsen? Jag har en åring med misstänkt bäckenfraktur som ska på vidare undersökning på måndag, ultrajud och ev...
2 3
Svar
54
· Visningar
12 127
Senast: ghost
·
F
Hästvård Hej! Min häst har fått ett pyttelitet sår på höger bak som ligger nära ett gammalt lite större sår. Det gamla såret har det börjat växa...
Svar
4
· Visningar
1 260
Senast: Fiatempo
·
Foder & Strö Gärna rena fakta nu tack! Jag har hört att korn inte är ett särskilt bra fodermedel till häst. En person i min närhet menar att hon...
2
Svar
29
· Visningar
2 589
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Vad tror ni kan vara lämpligt att ha för energi/proteinkvot till ett 24 årigt halvblodssto som tappat massor av muskler senaste...
Svar
8
· Visningar
1 824
Senast: bigganl
·
Hästvård :eek: :eek: :eek: DET kan väl iallafall inte vara så himla nyttigt?! (Apropå botulism :confused: ) Men hur tusan ska jag få henne att...
Svar
13
· Visningar
2 426
Senast: bigganl
·
K
Foder & Strö Hur gör ni när två hästar i samma hage ska ha olika mängd hö? Den ena hästen kräver dubbelt så mycket hö som den andra. Har ni nå bra...
Svar
6
· Visningar
1 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka