Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Har köpt ett kallblod som har eksem. Förra ägaren sa att det var pga att det hade regnat mycket.? Det sitter mycket på bakbenen, bringan...
Svar
4
· Visningar
645
Senast: Simpsons
·
Hästvård Är det någon som har använt sej av värmekamera eller biolight? Skulle va kul o höra vad ni har för erfarenheter av de. Ska åka o...
Svar
7
· Visningar
1 220
H
Hästvård tjaa.. jag behöver hjälp !! jag blir galen jag har en svart häst som är så enormt stövig hur mkt jag än ryktar försvinner det inte jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 473
Senast: åke
·
M
Hästvård Tjing! Min isis har fått jättekonstiga uppsvullna och svampiga kronränder. Utseendet på dom liknar tvättsvampyta.Värst är det på...
Svar
1
· Visningar
1 457
Senast: diartistakasha
·
L
Foder & Strö Hej! Jag har en D-ponny på 12 år som har väldigt lätt att lägga på hullet. Just nu äter han ett helfoder som heter Baileys "musli"...
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: veronican
·
V
Hästvård Någon som haft laser till sin häst? Vilket resultat fick ni? Hur gick behandlingen till, dvs hur ofta och hur länge? Vad för typ...
Svar
19
· Visningar
7 578
Senast: veronican
·
M
Hästvård Har nu fått hem en av mina hästar efter ett år som utlånad. Tyvärr har fodervärden råkat tappa bort vaccinationsintyget, jag själv vet...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård jag har problem med min häst, när jag köpte honom var han väldigt lång i sina tår vilket verkades till under sommaren, då gick han...
Svar
16
· Visningar
2 612
Senast: oki
·
C
Foder & Strö Hur gör man när man analyserar hö och vad ska värdena ligga på? Vad är bra och vad är dåligt hö? Jag är en ponnymamma som aldrig hållt...
Svar
15
· Visningar
2 559
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö Jag har köpt ett varmblod efter Indus som står i träning nu... jag ger henne ca 5-6 kg hel havre plus ca 1 kg fibergi om dagen. Fibergi...
Svar
13
· Visningar
1 242
Senast: milly
·
H
Hästvård Ser att det är en massa folk som pratar om equiterapeuter som ställer en massa diagnoser fram och tillbaka. Vad har en equiterapeut för...
2
Svar
37
· Visningar
4 150
Senast: Piggelurven
·
Foder & Strö Något lämpligt foder? Får inte vara för kraftigt pga måttlig motion.
Svar
10
· Visningar
1 333
Senast: jannica
·
Foder & Strö Hur fungerar ett hösilage på endast Rajgräs? Blir det inte en väldigt hög sockerhalt? Någon som vet?
Svar
10
· Visningar
3 461
Senast: DavidS
·
L
Hästvård Nu när det är så surt ute så har en av mina hästar fått mjukt i hoven.. det är egentligen inte själva hoven utam där hovskägget kommer...
Svar
3
· Visningar
1 188
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hur mkt lusern kan man ge på en gång utan risk för problem med tex kolik? Min gamling har i ett par år haft svårt att hålla hullet och...
2
Svar
31
· Visningar
3 017
Senast: kullerbytta
·
R
Hästvård Har sökt men inte hittat svar... Ska klippa min häst idag. Hur ska man klippa under magen? Runt skapet har jag räknat ut att jag inte...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: rabarber2
·
Hästvård Min häst har blivit lös i magen, avföringen är ju inte jätte rinnig om jag jämför och knappast det värsta jag sett men hon är inte bra i...
2
Svar
26
· Visningar
8 272
Senast: rocki
·
P
Hästvård För knappt två veckor sedan lyckades min häst på okänt sätt skada insidan av hasen. Ett ganska rejält sår som han blev riktigt halt av i...
Svar
1
· Visningar
1 014
Senast: Pause
·
Hästvård Är det någon som vet om det är ofarligt för en fånghäst att få lite grenar av t.ex. ask att gnaga på? Min häst går just nu i minihage...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: theresejaxgård
·
Hästvård Vi har en vbl travare, rätt nyinköpt. UA vid besiktning. Idag när vi red reagerade vi på att han gnisslade tänder, det har han inte...
Svar
6
· Visningar
726
Senast: lakrits
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2