Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ringde nyss och pratade med en kille på veterinärstationen. Skulle ringa om återbesökstid. Var inne med hästen igår och han var mycket...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: Empalie
·
C
Hästvård Som lite spin off på en annan tråd jag startade angående att min häst hade mystisk hosta, så undrar jag om hästar, precis som människor...
Svar
2
· Visningar
1 587
Senast: Coffeaclub
·
C
Hästvård Har köpt en äldre häst för ett halvårsedan. Han är jättekänslig i sin hud och är myggallergiker. Detta avhjälps med kortisontabletter...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: TantEster
·
A
Hästvård de är en i mitt stall som har sån djävulsklo gel, som hon smörjer hästens kotor med va tredje dag innan ridningen för att se om hästen...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: TantEster
·
8
Foder & Strö Vad ska jag göra för att få min häst att lägga på hull? Hon är rätt så fin nu,men vill att hon ska gå upp mer,för hon är fortfarande för...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: 89madde89
·
S
Hästvård Vad kan det bero på? Hade åkt transport med min häst i ca 2 timmar och lastade ut honom på ett ställe där vi skulle prova ut en ny...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: PonnyBus
·
Hästvård Kan man klippa hästen nu, eller skulle det varit tvunget att göras innan vintern? I alla fall, jag har en nordis med ordentlig...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Grålly
·
S
Hästvård Jag vet nämligen inte det som alla hästmänniskor ska veta, vad är hästens normaltemp?! :o Om en häst har 38,4 har den feber då? *hoppas*
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Fibusen
·
Hästvård finns det liniment som endast värmer? De flesta, såsom radital, blue lotion etc. kyler ju först. Skulle behöva lite värme för mina...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: satanic
·
S
Foder & Strö Nån som kan rada upp vilka kvoter man normalt ska gå efter på en vuxen häst (gränsvärden, optimala värden) och vilka förändringar man...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Jag har ett islandssto på 13 år. Hon är lättfödd, går väldigt lätt upp i vikt. Just nu har jag fått henne ganska fin kroppen och hon...
Svar
9
· Visningar
831
Senast: Skuggabaldur
·
D
Hästvård Undrar om det är någon som vet någon ört eller mirakelkur som kan hjälpa bronkit hästar? Har ett sto som har kronisk bronkit men är inte...
Svar
12
· Visningar
1 973
Senast: RealRelation
·
Foder & Strö Hej. Sitter och håller på med foderstaterna, men ser att jag har glömt att väga mineralerna. Är det någon som vet vad 1 dl...
Svar
3
· Visningar
1 178
Senast: Molekyl
·
Foder & Strö Jag behöver tips till en häst som inte gillar havre och betfor, soja eller lusern. Och hon är tunn och behöver det! Som väl är gillar...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Coffeaclub
·
L
Foder & Strö Har fått min analys och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta:crazy: Men hur tyder jag det?Det är ju ett fält där det står per kg...
Svar
5
· Visningar
1 520
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård behöver kolla över pållans tänder nu igen.. problem me tuggandet.. veterinären ha skött de tidigare.. har ju hjälpt efter deras...
Svar
15
· Visningar
3 565
Senast: Piggelurven
·
Z
Foder & Strö Jag har ej analyserat hö frå årets skörd (ekologiskt). Är 1.5 kg krossad havre och ett halvt kg krossad korn för mycket för ett travföl...
Svar
7
· Visningar
775
Senast: ameo
·
Hästvård Satt och funderade lite. OM en häst har stora undermuskler på halsen visst borde det var så att hästen då går med huvudet högt upp...
Svar
8
· Visningar
3 098
Senast: rabarber2
·
Hästvård har en foderhäst som har pålagringar som börjat krångla så nu skall han sprutas med kortison o sen med ledvätska.. hur vanligt är det...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: satanic
·
Hästvård hej. Min häst har nu fått problemet att hon får lösavföring ibland. Hon är jätte äcklig ner längst benen/är jätte skitig. Men i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka