Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Hon har blivit mycket bättre i magen:bump: . Tack för de råd jag fick. Själv hade jag aldrig hört talas om fröhalm innan jag fick rådet...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Tussilago
·
S
Hästvård Sitter med min häst som jag inte begriper. Veterinären vet inte vad det är och jag googlar för fullt! Hittade en sida om fotskabb och...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: Suuz
·
Hästvård Idag hade min häst grävt fina högar av barken i sjukhagen och jag kom på att man kanske sulle utöka den lite så att han kan röra sig...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: FUNNY
·
Hästvård Jag har 7 hästar i mitt stall, 6 är mina. 3 st är sv halvblod och 3 ponny och en islandshäst. Dom får ensilage förutom 2½ åringen som är...
2
Svar
20
· Visningar
1 656
Senast: HannaPP
·
Hästvård Jag har en fundering. Ni som bara har ett täcke, hur gör ni? Här hos oss har det regnat nästan konstant i tre veckor. Jag tror att det...
2
Svar
20
· Visningar
1 444
Senast: SkorpSmulan
·
M
Hästvård nu när hästen äntligen blivit frisk efter att ha varit halt i 3 veckor p.g.a hovböld och jag äntligen börjat sätta igång honom så tappar...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: Roheryn
·
T
Foder & Strö Jag har blivit rekommenderad av vet. att ge fiskolja till min häst för de goda omega-3 skull. Fick en hemsida från norge att beställa...
2
Svar
27
· Visningar
6 695
Senast: ang
·
Hästvård Ska inte dom förvinna av sig självt efter ca 3 veckor? Det känns som att min häst har haft dom längre, i typ 4 veckor kanske. Har...
Svar
19
· Visningar
2 249
Senast: Prick
·
Foder & Strö HEJ, jag håller på att laborera med min foderstat till ett D-ponny sto. Tar bort och lägger till och får då såklart olika värden, men...
Svar
6
· Visningar
963
Foder & Strö Vårat hösilage har värdena: ts68, MJ9, smb.rp 108!!! Kan man ändå ge dom som behöver lägre kvot lite olja(dom som behöver gå upp i...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Booloogna_
·
V
Foder & Strö http://aftonbladet.se/sport/ridsport/foder/vitlok.html :eek: Jag som alltid gett vitlök till min pålla, kan det verkligen vara farligt?
Svar
5
· Visningar
859
Senast: Booloogna_
·
E
Hästvård Den senaste månaden har min hästapålle blivit enormt kliig på mulen. De senaste två dagarna har det inte gått att rida honom. Antingen...
Svar
10
· Visningar
1 969
Senast: Empa80
·
Foder & Strö Kan man ha ett hö som är för bra ??? Tycker att det bara borde vara att lägga om foderstaten om höet är bättre än väntat.. Är jag...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: pinky
·
T
Hästvård Är det någon här som friserar man och/eller pannlugg på era sötisisar? Hur då och varför då? Berätta! (funderar själv på om det går...
2
Svar
34
· Visningar
3 288
Senast: EnWisa
·
E
Hästvård ja vad för saker behöver man i ett stallapotek ?+ steril kompress jodopax sårspray gasbinda termometer rengörings vatten (...
2
Svar
25
· Visningar
2 685
Senast: Egonson
·
Z
Hästvård Tänkte bara höra vad folk i allmänhet tycker om att raka bort känselhåren runt mulen på hästen. Var en diskution i stallet om en som...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 040
Senast: BeastieBabe
·
I
Hästvård Min häst gick och skada sig i hagen idag och måste därför avlivas, nu tänkte jag höra vart man kan vända sig för att dom ska få komma...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 587
Senast: Piggelurven
·
Foder & Strö Finns någonstans där man kan läsa om vad man ska tänka på när man ska slå eget hö?
Svar
2
· Visningar
3 350
Senast: Strajder
·
Foder & Strö TS 71% smrp 42 MJ 6,9 Kan jag fodra med lucern som komplement för att väga upp detta? :(
Svar
11
· Visningar
967
Senast: mackan
·
Foder & Strö Japp, Sally blir bara fetare och fetare. Räknade hur mycket protein/mj hon fick och jag blev väldigt irriterad och frustrerad, hur ska...
Svar
14
· Visningar
1 461
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka