Avliva HÄst

Sv: Avliva HÄst

Självklart så skulle jag inte skriva något sådant om jag vetat att den stått på klinik redan! Jag tyckte det var så grundläggande fakta att hade den gjort det så hade man väl skrivit det!
Reagerade bara så starkt på inledningen och tänkte väl i min egen ilska (om situationen faktiskt varit sån hon beskrev i trådskapandet) inte på att trådskaparen själv var upprörd och kanske förvirrad så att hon glömde inkludera en sån viktig sak i inlägget. Man får ju svar efter det man skriver...

Till inja_2006: Ber så hemskt mkt om ursäkt för det upprörda svar jag skrev innan jag visste att den stod på klinik!

Vad var det för konstig klinik??
En klinik utan möjligheter att få bort kadavret efter avlivning kanske... Och veternären gjorde bedömningen att hästen kunde åka (smärtstillad) hem igen och vänta på morgondagen. Den rörde sig relativt obehindrat, dock med smärtor.

Ok, ja jag förstår att du blir upprörd - absolut, och jag håller med dig om att det finns alltför många människor som inte kan hästar som inte borde få hålla på.
Men det var liiiite rå ton från dig ändå, och det kan nog kännas kränkande för TS med sådana påhopp. Även fast inlägget var luddigt....men är man i en knivig situation och ens häst mår dåligt, så kanske man inte tänker på att formulera sig på bästa sätt....:)

Men nu vet vi ju lite mer....

Precis vad jag tänkte. Säkert inte lätt att formulera sig 100 % korrekt i en sådan situation. :bow: :bow: :bow:

Varför anta att den redan står på klinik när hon inte skriver det?
Varför anta att den står hemma? Hon skrev väl inget om det heller?

Håller med andra här, om att man kan ta det lite lugnt med påhopp då TS säkert är ledsen ändå.
Såg att du redan bett om ursäkt. :bow:

TS kanske inte ansåg att hon måste redovisa varenda detalj då det hon frågade om var avlivningen i första inlägget. :)

/Maria

Vad menar du med det? Ingen här har ifrågasatt att hon skulle avliva hästen iaf.

Ja det har jag märkt. :angel:

Om man vill ifrågasätta kan man ju göra det i trådar där folk vill ha åsikter om man ska avliva eller inte. Här hade ju TS inga såna frågor utan ville ju bara ha hjälp med det praktiska. Tror det sista man vill är att bli ifrågasatt när man har tagit det svåra beslutet. :(

Sen kan det ju vara åt andra hållet med. Min ponny fick jag höra av en hovslagare (hon var bara ute en enda gång för att dra av skorna eftersom jag inte fick tag i någon annan) att hon minsan hade avlivat för länge sen om det var hennes häst. Då blev jag rätt sur, speciellt över sättet hon sa det på. Det är ju en av sakerna jag ständigt har i tankarna när det gäller min ponny eftersom hon har Cushing. Och jag var redan ledsen och orolig. Men jag har trots allt kännt min ponny i över 15 år. Hon såg henne en gång när hon hade ont. :smirk:

Sen ska man ju inte vara så snabb att ha åsikter (som inte har med frågan att göra) när man inte har alla fakta. Något jag tycker många på onlineforum verkar göra. Man kan ju inte skriva hela sin livshistoria varje gång man har en enkel fråga.

/Maria

Jag (och ingen annan här heller, och jag har läst alla inlägg) har aldrig ifrågasatt att den skulle avlivas, och jag tipsade även trådskaparen om ett redan befintligt forum här på buke som handlar om tillvägagångssätt för själva slakten/avlivandet och vad som händer sen, eftersom det var det hon egentligen ville veta.

Har inte bara varit med om det här utan även i verkliga livet.
Hur trevligt är det när man försöker stötta hästägaren i ett svårt beslut o in klampar en okunnig idiot som inte har med saken att göra o börjar ifrågasätta det hela.
PL

jag tog bort min gumma i stallet.. gick jättesmidigt.. jag behövde inte göra nått spec. hade dock en god vän som tog de sista stegen med damen, jag behövde endast betala och få ett kvitto så fixade de resten. Allt gick supersnabbt och de är proffsiga de som åker runt och fixar med detta...
Kan inte tänka mej att göra något annat med min nuvarande häst.

http://www.svensklantbrukstjanst.se/

tråkigt att höra, men, det finns redan en tråd på buke om detta att ta bort sin häst, metoder osv, gör en forumsök.

*tycker buke flyter på sakta nog ändå*

Ja, men hon blev tipsad om den andra tråden som redan besvarar hennes frågor and then some! Ingen mening att ha tre likadana trådar, det tar bara upp plats!

Jag tar tillbaka min :bow: :bow: till dig - du hoppar ju på vem som helst verkar det när du är sur eller upprörd.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 206
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 869
Senast: mars
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2